تاریخ انتشار : دوشنبه 24 خرداد 1400 - 18:39
کد خبر : 98704

۲۴۰ بقعه گیلان میزبان جشن های دهه کرامت است

۲۴۰ بقعه گیلان میزبان جشن های دهه کرامت است

جارستان-ایرنا؛معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: ۲۴۰ بقعه متبرکه این استان برای برگزاری ویژه برنامه ها و جشن‌ های دهه کرامت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این استان آماده است. به گزارش روابط عمومی اوقاف و امور خیریه گیلان، حجت الاسلام و المسلمین سجاد کاظمی پور با اشاره به شعار محوری دهه

جارستان-ایرنا؛معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: ۲۴۰ بقعه متبرکه این استان برای برگزاری ویژه برنامه ها و جشن‌ های دهه کرامت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این استان آماده است.

به گزارش روابط عمومی اوقاف و امور خیریه گیلان، حجت الاسلام و المسلمین سجاد کاظمی پور با اشاره به شعار محوری دهه کرامت امسال با عنوان “خدمت کریمانه، گره گشایی به رسم اهل بیت” اظهار داشت: ویژه برنامه های جشن های مردمی دهه کرامت از ولادت حضرت معصومه “س” تا ولادت امام رضا “ع” از ۲۲ خرداد  تا اول تیر ادامه دارد.

وی با بیان اینکه مراسم روز ملی تجلیل از امامزادگان در شب یا روز پنجم ذی القعده، مصادف با ۲۶ خرداد در هر شهرستان در یک بقعه شاخص برگزار می شود، اضافه کرد: به دلیل اینکه برای عموم مردم امکان حضور در جشن های دهه کرامت در بقاع متبرکه وجود ندارد کاروان شادی با نام شمیم کرامت در این دهه به ویژه در سالروز میلاد امام رضا “ع” راه اندازی می‌شود.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه گیلان خاطر نشان کرد: در دهه کرامت امسال خادمان آستان قدس رضوی در قالب کاروان زیر سایه خورشید در شهرهای مختلف استان حضور خواهند داشت و از ظرفیت این خادمان در برگزاری هر چه باشکوهتر همایش بزرگداشت امامزادگان‌ “ع” در روز ملی امامزادگان و در بقاع شاخص استفاده خواهد شد.

وی با بیان اینکه مراکز افق بقاع متبرکه شاخص با بهره گری از مداحان برجسته گیلان و شهرستان ها و تهیه برنامه فرهنگی، مذهبی و انتشار آن از طریق فضای مجازی اقدام خواهند کرد، اظهار داشت: تجلیل از هیئت امنا، خادمان و خیرین بقعه‌ ساز، تجلیل از مدافعان حرم، جانبازان و خانواده‌ های شهدای مدافع حرم، ائمه جماعات امامزادگان و بقاع متبرکه از برنامه‌ های بقاع متبرکه در دهه کرامت است.

حجت الاسلام کاظمی پور افزود: سازمان اوقاف و امور خیریه و بقاع متبرکه از ابتدای شیوع کرونا در کنار مدافعان سلامت در سنگر مبارزه با ویروس کرونا حضور داشته و دارند بنابر این برنامه های فرهنگی، کمک مومنانه و جشن‌ های دهه کرامت در بقاع متبرکه با رعایت پروتکل‌ های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی انجام می شود.

استان گیلان دارای بیش از ۹۰۰ بقعه متبرکه است.

ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها تا ولادت امام رضا علیه السلام دهه کرامت نام گرفته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.