تاریخ انتشار : سه شنبه 18 خرداد 1400 - 17:11
کد خبر : 98238

آیین رونمایی از نماهنگ “فاتح نبل و الزهرا” در رشت برگزار شد

آیین رونمایی از نماهنگ “فاتح نبل و الزهرا” در رشت برگزار شد

جارستان-ایرنا:آیین رونمایی از نماهنگ سردار محمدعلی حق بین فاتح نبل و الزهرا روز سه شنبه در رشت برگزار شد. در این مراسم با حضور مسئولان سپاه قدس گیلان ، مسئولان ستاد عملیاتی لشکر ۱۶ قدس گیلان و خانواده زنده یاد سردار محمد علی حق بین ، از نماهنگی به مناسبت چهلمین روز درگذشت شهادت گونه

جارستان-ایرنا:آیین رونمایی از نماهنگ سردار محمدعلی حق بین فاتح نبل و الزهرا روز سه شنبه در رشت برگزار شد.

در این مراسم با حضور مسئولان سپاه قدس گیلان ، مسئولان ستاد عملیاتی لشکر ۱۶ قدس گیلان و خانواده زنده یاد سردار محمد علی حق بین ، از نماهنگی به مناسبت چهلمین روز درگذشت شهادت گونه این سردار  رونمایی شد.

فرمانده ستاد عملیاتی لشکر ۱۶ قدس گیلان در جریان این مراسم اظهار داشت: فروتنی و تواضع سردار حق بین زبانزد عام و خاص است و این سردار رشید اسلام، مردم داری و محرومیت زدایی را در هیچ شرایطی فراموش نمی کرد.

سردار بهروز دولتی افزود: هر فردی که یک بار با این سردار آشنایی داشته ، جذب خصایص اخلاقی ، فروتنی ، تواضع و مردم داری این سردار بزرگ جهان اسلام می شد و سردار حق بین در هر منطقه ای که حضور می یافت ، منشا خیر و برکت می شد.

وی ادامه داد: اگر جهان اسلام امروز به داشتن شهیدی همانند سردار سلیمانی افتخار می کند ، سردار حق بین در زمره یاران نزدیک سردار دلها بود چون سردار حق بین نیز همانند سردار سلیمانی مرد عمل بود و اخلاص در عمل داشت.

وی بیان کرد: البته سردار حق بین فقط فاتح نبل و الزهرا نبود چون این سردار بزرگ اسلام ، در مناطق عملیاتی و آزادسازی حلب ، بوکمال و همچنین در دیگر جبهه های مبارزه سوریه رشادت های زیادی از خود به نمایش گذاشت و در آزادسازی این مناطق نیز تاثیر بسزایی داشت.

سردار سرافراز محمدعلی حق بین از فرماندهان به نام گیلان، فاتح نبل و الزهرا حدود ۴۰ روز قبل پس از تحمل دوره‌ای بیماری در بیمارستان پارس به همرزمان شهیدش پیوست.

سردار حق بین در دوران خدمت خود در پست های متفاوتی  از جمله  فرماندهی لشکر عملیاتی ۱۶ قدس گیلان، مشاور فرمانده نیروی زمینی سپاه  و فرماندهی قرارگاه مرکزی امام حسین (ع) نیروی زمینی سپاه خدمت کرد و همچنین یکی از فرماندهان تاثیرگذار در آزادسازی منطقه نبل و الزهرا سوریه و از یادگاران دوران هشت سال دفاع مقدس بود.

وی از همرزمان سردار رشید اسلام شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و از فرماندهان مطرح مقاومت در سوریه و عراق بود که کتاب خاطرات این سردار گیلانی با عنوان «گیل مانا» نیز سال گذشته منتشر شد.

نُبل و الزهرا دو شهرکِ شیعه نشین در شمالِ غربیِ سوریه هستند .نبل به مدتِ چهار سال در محاصرهٔ داعش بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.