تاریخ انتشار : سه شنبه 18 خرداد 1400 - 13:30
کد خبر : 98219

پیگیری اجرایی شدن مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در خصوص تمدید بسته حمایت‌ از کسب و کارها و مشاغل به شدت آسیب دیده از کرونا

پیگیری اجرایی شدن مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در خصوص تمدید بسته حمایت‌ از کسب و کارها و مشاغل به شدت آسیب دیده از کرونا

جارستان؛دین پرست معاون وزیر کشور و دبیر قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا، در نامه ای به معاون اقتصادی رییس جمهور و رییس کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا ستاد ملی، خواستار اجرای مصوبه شماره (۲) هفتاد و یکمین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی

جارستان؛دین پرست معاون وزیر کشور و دبیر قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا، در نامه ای به معاون اقتصادی رییس جمهور و رییس کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا ستاد ملی، خواستار اجرای مصوبه شماره (۲) هفتاد و یکمین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ بابک دین پرست  معاون وزیر کشور و دبیر قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا، خواستار اجرای مصوبه شماره (۲) هفتاد و یکمین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا شد.
گفتنی است در بند ۲ مصوبات آخرین جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا که به تایید مراجع ذیربط و همچنین رییس جمهور محترم رسیده و در تاریخ ۱۳ خرداد ماه جاری ابلاغ گردیده آمده است؛ فهرست مشاغل وکسب وکارهای به شدت آسیب دیده از بیماری کرونا مشمول حمایت های موضوع این بسته حمایتی توسط کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی کرونا ابلاغ می شود.

همچنین دین پرست معاون وزیر کشور و دبیر قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا، در نامه ای به وزیر اموراقتصادی و دارایی خواستار پیگیری مصوبات هفتاد ویکمین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا شد.

دبیر قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا، در نامه ای به وزیر اموراقتصادی و دارایی خواستار پیگیری مصوبات شماره (۲) هفتاد ویکمین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا شد.
گفتنی است در بند ۲ مصوبات آخرین جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، آمده است:
موارد مقرر درقانون مالیات‌های مستقیم و قانون مالیات بر ارزش افزوده برای اشخاص حقیقی که آخرین مهلت زمانی اعتراض به اوراق مالیاتی آنان ازتاریخ ۱۵-۱-۱۴۰۰ تا ۳۱-۳-۱۴۰۰ باشد و نیز احکام اجرای ماده (۲۳۸) قانون مالیات‌های مستقیم و ماده (۲۹) قانون مالیات بر ارزش افزوده برای مدت مذکور، به مدت دوماه تمدید می‌شود.
همچنین حکم مقرر دربند (ع) تبصره (۶) قانون بودجه سال۱۴۰۰ کل کشورموضوع تبصره ماده (۱۰۰) قانون مالیاتهای مستقیم، برای عملکرد سال ۱۳۹۹ به میزان یک و نیم برابرافزایش می یابد.
در ادامه آمده است؛ برای مشاغل وکسب ‌وکارهای به شدت آسیب‌دیده ازکرونا، بدهی‌های مالیاتی قطعی‌شده مالیات های عملکرد و ارزش افزوده که تاریخ سررسید پرداخت آن ها تا پایان سال ۱۳۹۹ بوده است تا ۳۱-۶-۱۴۰۰ بدون محاسبه جریمه دیرکرد برای مدت مذکورامهال می‌گردد.
همچنین برای مشاغل وکسب‌ وکارهای به شدت آسیب‌دیده ازکرونا، کلیه عملیات اجرایی موضوع فصل نهم از باب چهارم قانون مالیات‌های مستقیم (وصول مالیات) تا تاریخ ۳۱-۶-۱۴۰۰ موقوف الاجرا می‌شود.
در ادامه آمده است؛ سازمان امورمالیاتی کشور مجاز است تمام یا قسمتی از جرایم مقرر در قوانین مالیات‌های مستقیم و ارزش افزوده برای مودیان مالیاتی را مطابق دستورالعملی که به تایید وزیر امور اقتصادی و دارایی می رسد، در سال ۱۴۰۰ مورد بخشودگی قرار دهد.
همچنین بخشودگی جرایم پرداخت نشده بدهی مالیات و عوارض قانون موسوم به تجمیع عوارض برای مودیان مالیاتی، به شرط پرداخت اصل مالیات و عوارض تا تاریخ ۳۱-۶-۱۴۰۰ تمدید می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.