تاریخ انتشار : چهارشنبه 5 خرداد 1400 - 16:55
کد خبر : 97521

ورودی آب به سد سفیدرود ۹۳ درصد کاهش یافت

ورودی آب به سد سفیدرود ۹۳ درصد کاهش یافت

جارستان-ایرنا:مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان گفت: در حال حاضر دبی ورودی آب به سد سفیدرود ۱۴ مترمکعب بر ثانیه است و این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۹۳ درصدی را نشان می‌دهد. به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گیلان به ایرنا، وحید خرمی میزان ورودی آب به سد سفیدرود

جارستان-ایرنا:مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان گفت: در حال حاضر دبی ورودی آب به سد سفیدرود ۱۴ مترمکعب بر ثانیه است و این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۹۳ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گیلان به ایرنا، وحید خرمی میزان ورودی آب به سد سفیدرود را در مدت مشابه سال گذشته ۲۰۱ متر مکعب برثانیه عنوان کرد و گفت: کاهش نزولات جوی در زمستان گذشته به ویژه بارش برف در ارتفاعات حوضه آبریز سد سفیدرود، وزش بادهای گرم، ذوب ذخایر برف و سرریز زودهنگام سد سفیدرود مهم ترین عواملی است که در کاهش ورودی آب به این سد تاثیر گذاشته است.

وی میزان ذخیره کنونی سد سفید رود را  ۷۸۰ میلیون متر مکعب آب  اعلام کرد و گفت: در مدت مشابه سال گذشته بیش از یک میلیارد متر مکعب ذخیره آب در سد سفیدرود داشتیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان با اشاره به تامین آب ۱۷۲هزار هکتار از شالیزارهای گیلان از سد سفیدرود افزود: خوشبختانه تاکنون با مدیریت مناسب مشکل حادی در آبرسانی به شالیزارهای تحت شبکه نداشته ایم اما برای گذراندن سال زراعی موفق، کشاورزان باید تقویم زراعی را به طور دقیق رعایت و به برنامه نوبت‌بندی آب کشاورزی اعتماد کنند.

خرمی در ادامه گفت: پس از پایان مرحله اول آبگذاری تا پایان دوره کشاورزی به مدت ۲۰روز به طور مستمر نوبت‌بندی در کانال‌های آبیاری به صورت چهار روز قطع و هشت روز وصل ادامه خواهد داشت، مگر اینکه به ضرورت و البته با اطلاع رسانی قبلی تغییر کند.

سد سفیدرود بزرگ‌ترین سد مخزنی گیلان هم در حال حاضر آب کشاورزی مورد نیاز ۱۷۲ هزار هکتار از مجموع ۲۳۸ هزار هکتار شالیزارهای استان را تامین می‌کند.

این سد بر روی رودخانه سفیدرود و در پایین دست محل تلاقی دو رودخانه قزل اوزن و شاهرود در ۷۵ کیلومتری جنوب شهر رشت و در مجاورت شهر منجیل احداث شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.