تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 آبان 1395 - 10:19
کد خبر : 9734

دونده‌ی ایرانی-کاستاریکایی: آرزویم حضور در تیم ملی ایران است

دونده‌ی ایرانی-کاستاریکایی: آرزویم حضور در تیم ملی ایران است

جارستان-دونده ایرانی – کاستاریکایی گفت: من در کاستاریکا زندگی می کنم اما اگر شرایطی مهیا شود که بتوانم در تیم ملی ایران باشم قبول می‌کنم و آرزویم هم این است. “آشور یوسفی” دونده کاستاریکایی – ایرانی که در سال ها گذشته عناوین خوبی را در کاستاریکا و رقابت‌های دوی صحرانوردی به دست آورده است در

جارستان-دونده ایرانی – کاستاریکایی گفت: من در کاستاریکا زندگی می کنم اما اگر شرایطی مهیا شود که بتوانم در تیم ملی ایران باشم قبول می‌کنم و آرزویم هم این است.

“آشور یوسفی” دونده کاستاریکایی – ایرانی که در سال ها گذشته عناوین خوبی را در کاستاریکا و رقابت‌های دوی صحرانوردی به دست آورده است در گفت‌وگو با ایسنا ار آرزویش برای حضور در تیم ملی دوومیدانی ایران و هدفش برای رسیدن به المپیک سخن گفت. متن کامل این گفت‌وگو را در ذیل بخوانید:

خودتان را معرفی کنید.

من آشور یوسفی دیزاگتاکیه هستم و در کشور کاستاریکا متولد شدم. تحصیلات من در رشته فیزیوتراپی و الان هم  فوق لیسانس این رشته را گرفته‌ام و تلاش می کنم که کلینیک احداث کنم. پدرم سرگیس یوسفی در ایران به دنیا آمده است و حدود ۳۴ سال است که در کاستاریکا زندگی می‌کند. او در این کشور با مادرم آشنا شد و ازدواج کرد.

تا به حال به ایران آمده‌اید؟

پدرم سال ۱۳۵۶ برای ادامه تحصیل به انگلیس و سپس به اسپانیا رفت. با این حال من هنوز نتوانستم به ایران سفر کنم. پدرم درباره ایران صحبت‌های زیادی انجام داده است و همین باعث شده شوق زیادی برای دیدن این کشور داشته باشم.

رشته ورزشی شما چیست و چطور شد که این رشته را انتخاب کردید؟

من در رشته دوی صحرانوردی فعالیت می‌کنم. حدود ۵ سال پیش بود که با خودم عهد کردم که ۱۷ کیلومتر را بدوم و بعد از این موضوع به این رشته علاقمند شدم و آن را ادامه دادم.

از افتخارات خودتان بگویید؟

در سال های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ موفق به قهرمانی در رقابت‌های ۱۰۳ کیلومتر کشور کاستاریکا شدم. در همین سالها در ماراتن هم به مقام نخست رسیدم. در مسابقه‌های جهانی Xterra در هاوایی در میان ۱۰ نفر برتر جهان قرار گرفتم. از دیگر عنوان هایم می توانم به دومی در مسابقه های بین‌المللی دوی ۲۳۰ کیلومتر در سال ۲۰۱۵. پنجمی در رقابت‌های بین المللی ۲۸۰ کیلومتر پرتغال اشاره کنم. قهرمانی در مسابقه‌های ۵۰ کیلومتر کالیفرنیا آخرین مسابقه ای بود که در آن شرکت کردم.

به عنوان نماینده کاستاریکا در رقابت‌های جهانی دوی ۸۵ کیلومتر انتخاب شدم.

هدفت برای آینده ورزشی‌ات چیست؟

فعالیت اصلی من در دوهای بالای ۶۰ کیلومتر در کوه وصحرا است. بیشترین مسافتی که دویدم ۲۸۰ کیلومتر بوده که با رکوردش مقام پنجم بین‌المللی را با آن به دست آوردم. بعد از رقابت‌های جهانیultra trail  انجام می‌شود تمریناتم را در رشته ماراتن خیابانی آغاز می‌کنم. تلاش می کنم طوری مراحل آماده سازی ام را بگذرانم که بتوانم در ماراتن المپیک بعدی حاضر باشم.

در حال حاضر برای کشور کاستاریکا فعالیت می‌کنم.

آیا دوست دارید برای تیم ملی ایران کار کنید؟

کار و زندگی من در کشور کاستاریکا است اما خیلی دوست دارم در تیم ملی ایران حضور داشته باشم و برای ایران مسابقه دهم. اگر شرایطی ایجاد شود که بتواند از همین جا کارهایم را انجام بدهم و عضو تیم ملی ایران هم باشم با کمال میل قبول می کنم و آرزویم هم این است.

 ایسنا،

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.