تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 اردیبهشت 1400 - 13:17
کد خبر : 96972

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی : تنقیح مقررات به اندازه قانون‌گذاری دارای اهمیت است

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی : تنقیح مقررات به اندازه قانون‌گذاری دارای اهمیت است

جارستان؛حدود ۲۰۰۰ بخشنامه و دستور اداری سازمان تامین اجتماعی که در طول سنوات گذشته صادر شده است تبدیل به ۴۰ بخشنامه تنقیحی شد. مصطفی سالاری در مراسم رونمایی از مجموعه تنقیح قوانین و مقررات تأمین اجتماعی اظهار داشت: مقررات زدایی و تنقیح مقررات به اندازه قانون‌گذاری دارای اهمیت است و این امر در نهادهایی همچون

جارستان؛حدود ۲۰۰۰ بخشنامه و دستور اداری سازمان تامین اجتماعی که در طول سنوات گذشته صادر شده است تبدیل به ۴۰ بخشنامه تنقیحی شد.

مصطفی سالاری در مراسم رونمایی از مجموعه تنقیح قوانین و مقررات تأمین اجتماعی اظهار داشت: مقررات زدایی و تنقیح مقررات به اندازه قانون‌گذاری دارای اهمیت است و این امر در نهادهایی همچون سازمان تأمین اجتماعی که قدمت زیاد و خدمات و جامعه تحت پوشش متنوعی دارد، دارای اهمیت مضاعفی است.

سالاری افزود: در یک سال گذشته تلاش فشرده‌ای برای تنقیح مقررات تأمین اجتماعی صورت گرفت و واحدهای مختلف سازمان تأمین اجتماعی ازجمله موسسه عالی پژوهش، حوزه حقوقی و حوزه بیمه‌ای برای به نتیجه رسیدن این کار مهم فعالیت کردند.

وی ادامه داد: مشارکت ذی‌نفعان و شرکای اجتماعی از دیگر مسائل مهم در تنقیح مقررات است و پیشنهادات اصلاحی تشکلها نیز مورد توجه قرار گرفت و در کنار تجمیع و تنقیح، اصلاح مقررات نیز انجام شد که بیشتر مبتنی بر نظرات شرکای اجتماعی انجام شد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی دسترسی آزاد و آسان عموم مردم به بخشنامه‌ها و مقررات جاری را از مسائل مهم برشمرد و گفت: بخشنامه‌های تنقیحی در سایت سازمان تأمین اجتماعی منتشر می شود و همه بخشنامه ها در دسترس عموم مردم قرار دارند.

سالاری از برنامه ریزی برای تداوم تنقیح مقررات تأمین اجتماعی خبر داد و گفت: موضوع مهم این است که در آینده در صورت نیاز بتوانیم به جای صدور بخشنامه‌های جدید، بخشنامه‌های جاری را اصلاح کنیم و نسخه جدید هر بخشنامه جایگزین نسخه قبلی شود تا با گذشت زمان بار دیگر بخشنامه‌های متعدد درباره یک موضوع نداشته باشیم.

وی افزود: دریافت نظرات شرکای اجتماعی نیز در زمان صدور بخشنامه‌ها در آینده مورد توجه خواهد بود و پیش نویس بخشنامه‌ها قبل از ابلاغ در اختیار نمایندگان شرکای اجتماعی قرار می‌گیرد تا نظرات اصلاحی آنان در بخشنامه‌ها مورد توجه قرار گیرد.

سالاری هدف نهایی سازمان تأمین اجتماعی را بهبود روابط با شرکای اجتماعی و ذی‌نفعان این سازمان برشمرد و گفت: خدمات غیرحضوری تأمین اجتماعی نیز در برنامه تنقیح بخشنامه‌ها مورد توجه است و در بخشنامه‌های جدید سازوکارهای ارائه غیرحضوری خدمات پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به صدور بخشنامه تنقیحی مربوط به بیمه قراردادهای مقاطعه کاری، گفت: در کنار صدور بخشنامه تنقیحی سازوکاری طراحی می‌کنیم که ضریب بیمه‌ای مربوط به هر قرارداد پیمان قبل از مناقصه و انعقاد قرارداد بین پیمانکار و واگذارنده کار به طرفین اعلام شود و با این کار علاوه بر شفافیت بیشتری که برای انعقاد قرارداد ایجاد می‌شود، از ایجاد اختلاف نظر و یا برداشت‌های سلیقه‌ای از مقررات نیز تا حد زیادی کاسته می‌شود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از برنامه ریزی برای اتصال سامانه‌های این سازمان با سازمان امور مالیاتی خبر داد و گفت: این کار موجب شفافیت بیشتر و پیشگیری از اعمال سلیقه در اجرای قانون می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.