تاریخ انتشار : سه شنبه 28 اردیبهشت 1400 - 12:57
کد خبر : 96896

۵۲ کیلومتر از راه‌های خاکی شهرستان رضوانشهر نوسازی شد

۵۲ کیلومتر از راه‌های خاکی شهرستان رضوانشهر نوسازی شد

جارستان-ایرنا:رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای رضوانشهر گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون ۵۲ کیلومتر از راه های خاکی در مناطق روستایی و سخت‌گذر این شهرستان ترمیم و بازسازی شده است. یونس هوشمند پور روز سه شنبه افزود: یکی از راه های جلب رضایتمندی مردم و ارباب رجوع، ارائه خدمات مطلوب به آنان

جارستان-ایرنا:رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای رضوانشهر گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون ۵۲ کیلومتر از راه های خاکی در مناطق روستایی و سخت‌گذر این شهرستان ترمیم و بازسازی شده است.

یونس هوشمند پور روز سه شنبه افزود: یکی از راه های جلب رضایتمندی مردم و ارباب رجوع، ارائه خدمات مطلوب به آنان است که در همین راستا از ابتدای سالجاری تا کنون ۵۲ کیلومتر از راه های خاکی در مناطق روستایی و سخت گذر این شهرستان ترمیم و باز سازی شده است.

وی با اشاره به استمرار خدمات اداره رهداری و حمل و نقل جاده به مردم رضوانشهر و پره‌سر گفت: ۱۵۰ تن آسفالت جهت رفع خرابی ها و لکه گیری در محور های این شهرستان ریخته شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای رضوانشهر با اشاره به گردشگرپذیر بودن این شهرستان گفت: یکی از معضلات ما در این مناطق وجود زباله و پسماند است که گردشگران و مسافران از خود بجا می گذارند و نسبت به جمع آوری آن کم توجه هستند.

هوشمند پور ادامه داد: متاسفانه از آغاز سال جدید تاکنون بیش از ۱۰۰ متر مکعب و بالغ بر ۲۰۰ تن زباله در حاشیه راه های جمع آوری کرده ایم که این میزان نه تنها چهره زیبای شهرستان را مخدوش می کند، بلکه آسیب های جدی به محیط زیست و زندگی مردم بومی خواهد زد.

وی با اشاره ارتقای ایمنی در سطح محورهای رضوانشهر و پره سر گفت: یکی از مهمترین محورهای ارتباطی این شهرستان جاده پونل به گردنه الماس می باشد، با توجه به کوهستانی بودن این مسیر و در راستای افزایش ایمنی و آشکار سازی مناطق حادثه خیز، تعداد ۱۵۰ تابلو و علائم هشداری که تخریب و مخدوش شده بود ترمیم و باز سازی شده است.

رئیس اداره راهداری رضوانشهر همچنین گفت: تا کنون اقدامات بسیار خوبی در زمینه بهبود شرایط جاده ای در سطح این شهرستان صورت گرفته که ایجاد ۲۵ کیلومتر روشنایی و نصب ۸۰۰ پایه چشم گربه ای در مناطق مختلف و سرعت کاه ها از آن جمله می باشد.

هوشمند پور اظهار داشت: بالغ بر ۸۰۰ پل در مسیرها و جاده های رضوانشهر و پره‌سر وجود دارد که هم اکنون با بسیج تمامی امکانات مشغول ترمیم و رفع خرابی های این پل ها هستیم.

وی در ادامه با اشاره به کمبود امکانات و ماشین آلات راهداری در این شهرستان افزود: هم اکنون نیاز جدی به یک دستگاه بیل مکانیکی و بولدوزر داریم که با تامین آن بخش زیادی از مشکلات ما مرتفع خواهد شد.

وی با بیان اینکه محور پونل به گردنه الماس که به خلخال ختم می شود از راه های سخت گذر کشور محسوب می شود و به دلیل نبود برق در راهدار خانه زندانه امکان نگهداری از این جاده به سختی امکان پذیر است.

رئیس راهداری رضوانشهر گفت: از دیگر معضلات و مشکلات حوزه راهداری در این مناطق، سرقت تابلوها و علائم جاده ای است که بصورت فزاینده ای در حال افزایش می باشد.

هوشمند پور در ادمه با اعلام خبری خوش و مسرت بخش برای ساکنان روستا های کوهستانی اندل و چروده در بخش پره سر گفت: بزودی جاده ارتباطی این مناطق آسفالت خواهد شد و آرزوی دیرینه مردم این روستا ها محقق می شود.

شهرستان رضوانشهر با حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲۰ روستا در ۷۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده و دارای ۷۰۰ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی است و علاوه بر این ۸۰۰ کیلومتر از جاده های جنگلی این شهرستان که در گذشته تحت مراقبت شرکت سهامی جنگل شفارود بود و بدنبال خروج این شرکت بهره بردار چوب از جنگل هم اکنون این جاده ها نیز تحت پوشش اداره راهداری و حمل و نقل جاده این می باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.