تاریخ انتشار : دوشنبه 20 اردیبهشت 1400 - 12:37
کد خبر : 96073

شرایط رگبار رعد و برق تا پنجشنبه در گیلان مهیاست

شرایط رگبار رعد و برق تا پنجشنبه در گیلان مهیاست

جارستان-ایرنا:سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان با اشاره به هشدار زرد هواشناسی گفت: از امروز ( دوشنبه) تا پنجشنبه شرایط بارندگی ( رگبار ) و رعد و برق در استان مهیاست. شبنم هادی نژاد روز  دوشنبه اظهار داشت: رگبار باران ، وزش باد،و رعد و برق ( موقتی شدید) کاهش دما

جارستان-ایرنا:سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان با اشاره به هشدار زرد هواشناسی گفت: از امروز ( دوشنبه) تا پنجشنبه شرایط بارندگی ( رگبار ) و رعد و برق در استان مهیاست.

شبنم هادی نژاد روز  دوشنبه اظهار داشت: رگبار باران ، وزش باد،و رعد و برق ( موقتی شدید) کاهش دما ( به طور متوسط پنج تا ۱۰ درجه  سانتی گراد) در نقاط مختلف استان و در مناطق مستعد احتمال تگرگ وجود دارد.

وی تصریح کرد: بیشترین میزان بارندگی  و شدت بارش ها را تا اواخر هفته برای  امروز ( دوشنبه) خواهیم داشت و  در حال حاضر  به غیر از رودبار ، دیلمان و لوشان که هنوز بارندگی برای آنها ثبت نشده برای سایر نقاط استان شاهد بارندگی خواهیم بود و احتمال بارندگی در  این شهرها نیز وجود دارد.

وی  با بیان اینکه ممکن است امروز افزایش آب رودخانه ها را داشته باشیم اما  هشدار وقوع سیلاب را نداریم ،  افزود:  با این وجود ،  باید مردم در نقاط کوهستانی و  حاشیه رودخانه ها احتیاط لازم را داشته باشند.

هادی نژاد تصریح کرد:  شرایط رگبار باران و احتمال رعد و برق  تا اواخر هفته بویژه بعد ظهر و عصر و شب مهیاست ؛ از این رو توصیه می شود  به احتمال رعد و برق ، شهروندان در چنین شرایطی در فضای باز قرار نگیرند  و به محض مشاهده   چنین پدیده جوی بلافاصله در جایی امن و ترجیحا فضای بسته قرار بگیرند.

وی بیشینه و کمینه دما طی ۲۴ ساعت گذشته در استان  را مربوط به ۳۱.۵ درجه و ماسوله ۱۰.۶ درجه عنوان  و تصریح کرد: دمای  منجیل امروز به حدود ۲۴ درجه می رسد که حدود هفت درجه افت دما خواهد داشت.

معاون و  سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان اظهار داشت: دمای رشت نیز طی  شبانه روز گذشته  بین ۲۶.۳ و ۱۶ درجه  در نوسان بوده است.

با توجه به این که بهار فصل آماده کردن زمین و نشای شالی در گیلان و حضور کشاورزان در مزارع است ، احتمال برق گرفتگی در صورت وقوع رعد و برق زیاد است . طی روزهای گذشته شش نفر از بانوان شالیکار گیلانی هنگام نشای زمین هایشان مورد اصابت صاعقه قرار گرفته و مصدوم شدند.

گیلان با یکهزار و ۲۰۰ میلی متر متوسط بارندگی سالیانه از پرباران ترین استان های کشور است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.