تاریخ انتشار : شنبه 11 اردیبهشت 1400 - 19:55
کد خبر : 95156

امامزادگان گیلان میزبان مردم در شب های قدر هستند

امامزادگان گیلان میزبان مردم در شب های قدر هستند

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان از برگزاری مراسم شب های قدر با رعایت پروتکل های بهداشتی در بقاع متبرکه استان خبر داد. حجت الاسلام ستار علیزاده روز شنبه در این باره افزود : مراسم احیای شب های قدر طی تعامل با ستادهای شهرستانی مقابله با کرونا و تاکید بر

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان از برگزاری مراسم شب های قدر با رعایت پروتکل های بهداشتی در بقاع متبرکه استان خبر داد.

حجت الاسلام ستار علیزاده روز شنبه در این باره افزود : مراسم احیای شب های قدر طی تعامل با ستادهای شهرستانی مقابله با کرونا و تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی به منظور استفاده عموم مردم از فضای معنوی بقاع متبرکه و امامزادگان در این اماکن برگزار می شود.

وی با بیان اینکه اکثر بقاع متبرکه دارای صحن و محیط های رو باز هستند و آمادگی برگزاری مراسم شب های احیا را دارند، اظهار داشت: درها و صحن های امامزادگان به روی عموم گشوده است و امکان حضور زائران با رعایت موازین بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی، زدن ماسک و داشتن دستکش در فضاهای روباز بقاع متبرکه و بهره مندی از فضای معنوی آستان مقدس امامزادگان به‌ویژه در لیالی قدر فراهم است.

وی خاطر نشان کرد: نظافت و ضدعفونی کردن ضریح، شبستان، قفسه‌های قرآن، مفاتیح، رحل و جامهری‌ها، صحن ها و محوطه بقاع متبرکه به صورت مداوم و همه روزه توسط خادمین افتخاری این اماکن مقدس انجام می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به اجرای طرح ضیافت در امام زادگان گیلان از ابتدای ماه مبارک رمضان بیان داشت: تمام برنامه ها اعم از نمازهای جماعت، مراسم مذهبی و جلسات قرآنی در صحن بقاع متبرکه از ابتدای ماه مبارک رمضان با رعایت شیوه نامه های بهداشتی اجرا می شود.

استان گیلان دارای ۹۴۱ بقعه متبرکه است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.