تاریخ انتشار : پنجشنبه 9 اردیبهشت 1400 - 13:31
کد خبر : 95040

شرکت بیش از ۲ هزار و ۲۲۰ گیلانی در آزمون قرآن و عترت

شرکت بیش از ۲ هزار و ۲۲۰ گیلانی در آزمون قرآن و عترت

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اعلام کرد: ۲ هزار و ۲۲۱ گیلانی در نوزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت به صورت مجازی شرکت کردند. فیروز فاضلی روز پنجشنبه افزود: آزمون یادشده با حضور ۱۲۲ هزار و ۷۵۵ نفر از سراسر کشور به صورت مجازی در حال برگزاری

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اعلام کرد: ۲ هزار و ۲۲۱ گیلانی در نوزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت به صورت مجازی شرکت کردند.

فیروز فاضلی روز پنجشنبه افزود: آزمون یادشده با حضور ۱۲۲ هزار و ۷۵۵ نفر از سراسر کشور به صورت مجازی در حال برگزاری است و ۷۶ درصد آنان را بانوان تشکیل می دهند.
وی اظهار داشت : نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت از هشتم اردیبهشت ماه آغاز و تا فردا جمعه دهم اردیبهشت ماه به صورت مجازی از طریق سایت https://quranedu.ir برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: آزمون مذکور در سه گروه آزمونی شامل گروه ترجمه و مفاهیم قرآن کریم، گروه معارف اهل‌بیت(ع) و گروه حفظ قرآن کریم و در ۱۴ رشته شامل ترجمه و مفاهیم قرآن کریم در ۲ رشته ترجمه سوره بقره و تفسیر سوره بقره، بخش معارف اهل‌بیت(ع) در سه رشته حفظ و مفاهیم نهج البلاغه، حفظ و مفاهیم صحیفه سجادیه و سبک زندگی معصومان و حفظ قرآن کریم در رشته‌های حفظ و مفاهیم جزء ۳۰، حفظ و مفاهیم جزء اول، حفظ و مفاهیم سوره بقره، حفظ و مفاهیم پنج جزء اول، حفظ و مفاهیم ۱۰ جزء اول، حفظ و مفاهیم ۱۵ جزء اول، حفظ و مفاهیم ۲۰ جزء اول، حفظ و مفاهیم ۲۵ جزء اول و حفظ و مفاهیم کل قرآن کریم در حال برگزاری است.
فاضلی تصریح کرد: تعداد موسسات فرهنگ قرآن و عترت دارای مجوز گیلان از ۴۳ موسسه در سال ۹۲ به ۵۶ موسسه در سال ۹۸ رسید و حدود ۶ هزار حافظ قرآن کریم تا سال ۹۲ در استان شناسایی شده بود که این تعداد تا پایان سال گذشته به بیش از ۱۱ هزار نفر افزایش یافت.
وی بیان کرد: همچنین تعداد برنامه های آموزشی قرآن از ۲۹ مورد در سال ۹۲ به ۷۰ برنامه در سال ۹۸ رسید، ۵۳۵ محفل قرآنی، ۲۳ جشنواره و هفته قرآنی، ۱۳۲ کارگاه آموزشی و ۲۳ نشست هنری در حوزه قرآن و عترت طی سال گذشته در استان گیلان برگزار شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان بیان کرد: گسترش فعالیت های قرآنی و ارتقاء فرهنگ و هنر با محوریت قرآن و عترت از مهمترین موضوعات مرتبط با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در این راستا برپایی نمایشگاه های قرآنی نسبت به سال ۹۲ چهار برابر شده است.
فاضلی افزود: تعداد ۳۰ نمایشگاه قرآنی در سال ۹۲ برگزار شد که این رقم تا پایان سال گذشته به ۱۲۲ نمایشگاه رسید.
۵۶ موسسه فرهنگ قرآن و عترت در گیلان فعال است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.