تاریخ انتشار : دوشنبه 6 اردیبهشت 1400 - 20:03
کد خبر : 94818

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان خبر داد؛ رشد ۱۱ درصدی حمل کالا از پایانه های باری گیلان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان خبر داد؛ رشد ۱۱ درصدی حمل کالا از پایانه های باری گیلان

جارستان به نقل از ایسنا؛ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، از حمل بیش از ۱۰ میلیون تن کالا از استان طی سال گذشته خبر داد و گفت: در حال حاضر ۱۵۹ شرکت حمل و نقل کالا و بیش از ۵۵۹۹ دستگاه وسیله نقلیه باری در سه پایانه باری در استان مشغول فعالیت

جارستان به نقل از ایسنا؛ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، از حمل بیش از ۱۰ میلیون تن کالا از استان طی سال گذشته خبر داد و گفت: در حال حاضر ۱۵۹ شرکت حمل و نقل کالا و بیش از ۵۵۹۹ دستگاه وسیله نقلیه باری در سه پایانه باری در استان مشغول فعالیت هستند.

فریبرز مرادی، با اشاره به وضعیت جابجایی کالا در استان گیلان، اظهار کرد: طی سال گذشته ۱۰ میلیون و ۶۲۰ هزار تن کالا از استان گیلان حمل شده که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل تر ۱۱ درصد رشد را نشان می دهد.

وی افزود: با مقایسه عملکرد شهرهای مهم استان، شهرستان رشت با جابجایی بیش از چهار میلیون تن کالا رتبه اول را به خود اختصاص داده و پس از آن شهرستان های بندرانزلی، رودبار و سیاهکل رتبه های دوم، سوم و چهارم را دارند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، با بیان اینکه در حال حاضر ۱۵۹ شرکت حمل و نقل کالا و بیش از ۵۵۹۹ دستگاه وسیله نقلیه باری در سه پایانه باری در استان مشغول فعالیت هستند، گفت: از مجموع کالاهای جابجا شده در سال گذشته ۸.۶ درصد مربوط به حمل کالاهای اساسی بوده است.

مرادی، عمده ترین کالاهای حمل شده طی مدت مذکور را شامل انواع آهن آلات، سیمان، تخته، مواد سوختی، گندم و جو دانست و گفت: این کالاها توسط بیش از ۷۲۷ هزار دستگاه سفر کامیون جابجا شده است.

وی همچنین یادآور شد: طی ۱۲ ماهه سال گذشته ۱۲۷ هزار و ۴۸۵ تن کالا از استان ترانزیت شده که از این مقدار ۸۵ هزار و ۱۵۳ تن از مرز آستارا و ۴۲ هزار و ۳۳۲ تن از مرز انزلی بوده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.