تاریخ انتشار : یکشنبه 8 فروردین 1400 - 13:19
کد خبر : 92770

هشتگ اهدای خون منتظران ظهور در گیلان

هشتگ اهدای خون منتظران ظهور در گیلان

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیرکل انتقال خون گیلان از فراخوان هشتگ اهدای خون منتظران ظهور در این استان خبر داد. دکتر بابک پاکدل روز یکشنبه در این باره افزود: انتقال خون گیلان در نظر دارد که در هشتگ اهدای خون منتظران ظهور در کنار اهداکنندگان باشد. وی خاطر نشان کرد: اهداکنندگان خون می توانند

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیرکل انتقال خون گیلان از فراخوان هشتگ اهدای خون منتظران ظهور در این استان خبر داد.

دکتر بابک پاکدل روز یکشنبه در این باره افزود: انتقال خون گیلان در نظر دارد که در هشتگ اهدای خون منتظران ظهور در کنار اهداکنندگان باشد.

وی خاطر نشان کرد: اهداکنندگان خون می توانند به مناسبت ولادت حضرت قائم (عج) و نیمه شعبان از ۹ تا ۲۷ اسفندماه ۱۴۰۰ ، تصاویر اهدای خون خود، دوستان و آشنایان را به فضای مجازی اینستاگرام gilanbto@ و اهدای – خون – منتظران – ظهور ارسال کنند و اداره کل انتقال خون استان را در فرهنگ سازی و ترویج اهدا خون یاری دهند.

وی بیان داشت: مردم نوعدوست استان گیلان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اهدا خون می توانند در ساعات اداری با شماره تلفن ۳۳۳۳۲۶۷۰ – ۰۱۳ واحد برنامه ریزی، جذب و نگهداری اهداکنندگان و در طول روز نیز با شماره ۳۳۳۲۶۰۰۶- ۰۱۳ روابط عمومی تماس بگیرند.

حداقل سن ۱۸ سال تمام و حداکثر ۶۰ سال “اهداکنندگان مستمر تا ۶۵ سال”، حداقل وزن ۵۰ کیلوگرم، فاصله اهداء خون هر هشت هفته یک بار مشروط به آنکه تعداد دفعات آن در طول یک سال از چهار بار بیشتر نشود؛ همراه داشتن اصل کارت شناسایی از جمله شرایط اهدای خون است.

سالانه به طور میانگین بیش از ۲۰۰ هزار واحد خون و فرآورده های خونی در استان گیلان تولید می شود که این خون ها برای مصدومان حوادث، جراحی ها، بیماران هموفیلی، فاویسم و افراد نیازمند مورد مصرف قرار می گیرند.

استان گیلان به علت گردشگرپذیر بودن و آمار بالای تصادفات، جراحی های قلب و عروق، تعداد زیاد بیماران هموفیلی، تالاسمی و فاویسمی جزو استان های اول کشور به لحاظ مصرف فرآورده های خونی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.