تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 فروردین 1400 - 22:47
کد خبر : 92584

انجام تست سریع ویروس کرونا در پایانه مرزی شهرستان آستارا

انجام تست سریع ویروس کرونا در پایانه مرزی شهرستان آستارا

جارستان::معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از انجام تست سریع ویروس کرونا ( رپید تست) با ظرفیت حداقل ۵۰۰ نفر در روز در پایانه مرزی شهرستان آستارا خبر داد. دکتر آبتین حیدرزاده- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ضمن حضور در نشست پایانه مرزی شهرستان آستارا طی بازدیدی از پایگاه مراقبت مرزی آستارا روند ارایه

جارستان::معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از انجام تست سریع ویروس کرونا ( رپید تست) با ظرفیت حداقل ۵۰۰ نفر در روز در پایانه مرزی شهرستان آستارا خبر داد.

دکتر آبتین حیدرزاده- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ضمن حضور در نشست پایانه مرزی شهرستان آستارا طی بازدیدی از پایگاه مراقبت مرزی آستارا روند ارایه خدمات سلامت در این پایگاه را مورد بررسی قرار داد.

وی در این بازدید با بیان اینکه بندر مرزی آستارا به علت دارا بودن پایانه مرزی به عنوان اولین مرکز تماس با تبعه خارجی و سایر ملیت هایی است که از مرز وارد استان می شوند، گفت : شهرستان آستارا در این خصوص از لحاظ ارایه خدمات سلامت در گیلان، از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار است.

معاون بهداشتی دانشگاه ادامه داد : یکی از برنامه های مهم دانشگاه ارتقای سلامت جمعیت تحت پوشش شهرستانها است . در این راستا دست یافتن به شاخص های سلامت نیازمند مشارکت های بیش از پبش مردم و ارایه خدمات مطلوب تیم های سلامت است.

وی با اشاره به اینکه آموزش مدون تیم های اجرایی سلامت (به منظور ارایه خدمات مطلوب به مردم ) از لازمه های نظام سلامت است ، از آغاز اجرای انجام تست رپید برای مسافرانی که بصورت دریایی، ریلی، هوایی و زمینی به استان گیلان وارد می شوند، خبر داد.

دکتر حیدرزاده با اشاره به کثرت ورود مسافران به استان از مبادی ورودی مرزی و تردد مسافران در سطح شهر ها ، افزود: با هماهنگی شبکه بهداشت و درمان آستارا و سایر افراد ذی نفع از امروز ، چهارم فروردین ماه سالجاری انجام تست سریع ویروس کرونا ( تست رپید ) با ظرفیت حداقل ۵۰۰ نفر در روز در پایانه مرزی شهرستان آستارا انجام می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در خاتمه با بیان اینکه تست PCR نیز در صورت تشخیص پزشک برای مسافران و رانندگان کامیون‌های ترانزیتی انجام می‌شود، اظهار داشت : با انجام تست رپید و PCR در تلاش هستیم تا ورود ویروس کرونا به شهرستان آستارا و استان گیلان را از طریق مرزهای کشور به حداقل برسانیم.

لازم به ذکر است : دکتر آبتین حیدرزاده – معاون بهداشتی دانشگاه امروز ، چهارم فروردین ماه سال جاری به همراه معاون اجرایی معاون بهداشتی و مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ضمن حضور در پایگاه مراقبت مرزی آستارا و دفتر خدمات سلامت این شهرستان ضمن تبریک عید نوروز و تقدیر از کارکنان ، از نزدیک روند اجرای فعالیت ها و اقدامات انجام شده ( در خصوص غربالگری ، رعایت پروتکل های بهداشتی در اماکن عمومی و مراکز تهیه و عرضه مواد خوردنی و آشامیدنی ) را مورد بررسی قرار داد ./ص

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.