تاریخ انتشار : جمعه 29 اسفند 1399 - 15:55
کد خبر : 92273

خطیب جمعه رشت: آیین نامه شوراها نیاز به اصلاح و تغییر دارد

خطیب جمعه رشت: آیین نامه شوراها نیاز به اصلاح و تغییر دارد

جارستان به نقل از ایرنا؛ نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت با اشاره به آسیب های شوراها از بابت فقدان زیر ساخت های لازم از نمایندگان مجلس خواست تا یکی از اولویت های کاریشان را بازبینی آیین نامه ها و ایجاد زیرساخت های لازم برای شوراها قرار دهند. آیت الله رسول فلاحتی

جارستان به نقل از ایرنا؛ نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت با اشاره به آسیب های شوراها از بابت فقدان زیر ساخت های لازم از نمایندگان مجلس خواست تا یکی از اولویت های کاریشان را بازبینی آیین نامه ها و ایجاد زیرساخت های لازم برای شوراها قرار دهند.

آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های این هفته نماز جمعه رشت با اشاره به ویژگی هایی که کاندیداهای انتخابات شوراها باید داشته باشند ، دینداری ،کار بلد بودن ( دارای ایده بودن) ، انقلابی بودن ، معتقد به نظام اسلامی و فارغ از زد و بندهای سیاسی را از مهمترین ویژگی ها برای عضویت در شوراها عنوان کرد.

وی با بیان اینکه شوراها و آیین نامه شوراها جزو قانون اساسی است ، اظهار داشت: متاسفانه برخی افراد برای خودنمایی، قانون شوراها را عملی کردند اما زیر ساخت های لازم را برای این پدیده ایجاد نکردند؛ بنابراین از ناحیه شوراها آسیب های بسیاری متوجه شهرها و روستاها شد.

وی با تاکید بر اینکه برخی اشخاص می خواهند شورا را سکوی پرش برای پیشرفت خود قرار دهند و برای خود آقازاده درست کنند، تصریح کرد: آقازاده ها آتشی بر دامن نظام اسلامی و بلای کشور ما است.

آیت الله فلاحتی همچنین با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: غربی ها دو برنامه راهبردی برای انتخابات یکی کاهش حضور مردم در انتخابات ریاست جمهوری و دیگری شکل نگرفتن دولت انقلابی و جوان دارند .

وی با بیان اینکه سال ۹۹ سال پر فراز و نشیبی به ویژه در حوزه اقتصادی بود، یادآور شد: در سال جهش تولید هیچ توجهی به تولید غیرنفتی در کشور نشد و مردم به این مسائل در انتخابات توجه کنند که چه کسانی را بر کرسی مسئولیت می‌نشانند.

وی گفت: متاسفانه در بازار آشفته بخش های پر سودی در حوزه هایی همچون بازار دلالی، مسکن ،خودرو و ارز ایجاد شد و هیچ برنامه ای برای نظارت بر این حوزه ها وجود نداشت.

آیت الله فلاحتی اظهار داشت: عدم توجه به نقدینگی های موجود ، موجب گرانی و آسیب رساندن به مردم می شود

وی همچنین با اشاره به قرار گرفتن در آستانه سالروز میلاد حضرت علی‌اکبر (ع)و روز جوان تصریح کرد: امروز جوانان مورد حملات فرهنگی دشمن قرار گرفتند و دشمنان در تلاشند تا جوانان دنیای اسلام را بی هویت کنند و آیین و مذهب الهی را از آن‌ها بگیرند.

امام‌جمعه رشت با اشاره به اینکه حضرت علی علیه اکبر (ع) شبیه‌ترین مردم به پیامبر (ص) بوده و از بصیرت لازم برخوردار بود، گفت: ایشان اولین نفری بود که در دفاع از ولایت در عاشورا جان خود را تقدیم کرد و جوانان ایران اسلامی با تأسی از این فرهنگ بصیرت و قدرت خود را در مقابله با دشمنان این مرزوبوم نشان دادند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.