تاریخ انتشار : سه شنبه 26 اسفند 1399 - 20:56
کد خبر : 92057

معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان: حضور بیش از ۱۵ دقیقه در محیط بسته ابتلا به کرونا را افزایش می دهد

معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان: حضور بیش از ۱۵ دقیقه در محیط بسته ابتلا به کرونا را افزایش می دهد

جارستان به نقل از ایسنا؛ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تاکید بر خودداری از حضور در مکان های شلوغ و در بسته گفت: حضور بیش از ۱۵ دقیقه در جمع و فضای بسته شانش ابتلاء به کرونا را افزایش می‌دهد. دکتر آبتین حیدرزاده با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته ۸۰ بیمار جدید کرونایی

جارستان به نقل از ایسنا؛ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تاکید بر خودداری از حضور در مکان های شلوغ و در بسته گفت: حضور بیش از ۱۵ دقیقه در جمع و فضای بسته شانش ابتلاء به کرونا را افزایش می‌دهد.

دکتر آبتین حیدرزاده با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته ۸۰ بیمار جدید کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری شدند، اظهار کرد: هم اکنون بیش از ۳۰۰ بیمار کرونایی در مراکز درمانی و بیمارستان های استان بستری هستند و حدود ۷۰ بیمار حالشان وخیم است.

وی با تاکید بر خودداری از حضور در مکان های شلوغ و در بسته یادآور شد: حضور بیش از ۱۵ دقیقه در جمع و فضای بسته میزان ابتلاء به بیماری کرونا را افزایش می‌دهد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه در مکان های شلوغ، از دو ماسک برای جلوگیری از انتشار و ابتلا به ویروس کرونا استفاده شود، ادامه داد: مردم از دید و بازدیدهای عید خودداری کنند.

حیدرزاده در گفت وگو با شبکه باران با اشاره به درپیش بودن تعطیلات نوروز و مسافرت های احتمالی گفت: مسافرت های احتمالی و دیدو بازدیدهای نوروزی منجر به افزایش گونه های جدید بیماری کرونا به ویژه گونه انگلیسی خواهد شد؛ لذا همچنان تاکید بر عدم برگزاری دورهمی ها و مسافرت ها داریم.

وی با تاکید بر اینکه شهروندان از شرکت در تجمعات چهارشنبه آخر سال جدا خودداری کنند، افزود: رفتارهای پرخطر در آخرین چهارشنبه سال بار کادر درمان را بیشتر خواهد کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.