تاریخ انتشار : دوشنبه 25 اسفند 1399 - 23:19
کد خبر : 91959

معاون صید شیلات گیلان خبر داد؛ صید ۱۲۰۲ تنی صیادان گیلانی از خزر/ کفال بیشترین فراوانی را دارد

معاون صید شیلات گیلان خبر داد؛ صید ۱۲۰۲ تنی صیادان گیلانی از خزر/ کفال بیشترین فراوانی را دارد

جارستان به نقل از ایسنا؛ معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گیلان، از برداشت ۱۲۰۲ تن انواع ماهیان استخوانی از دریای خزر خبر داد و گفت: ارزش ناخالص فروش ماهیان صید شده ۱۰۶۵ میلیارد ریال بوده است. اکبر ایلدرم با بیان اینکه شرکت های تعاونی صیادی پره استان گیلان از ۲۰ مهرماه سال جاری فعالیت خود

جارستان به نقل از ایسنا؛ معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گیلان، از برداشت ۱۲۰۲ تن انواع ماهیان استخوانی از دریای خزر خبر داد و گفت: ارزش ناخالص فروش ماهیان صید شده ۱۰۶۵ میلیارد ریال بوده است.

اکبر ایلدرم با بیان اینکه شرکت های تعاونی صیادی پره استان گیلان از ۲۰ مهرماه سال جاری فعالیت خود را آغاز کرده اند، گفت: تاکنون ۱۲۰۲ تن انواع ماهیان استخوانی برداشت شده که این مقدار صید نسبت به مدت مشابه سال گذشته شش درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به گونه های برداشت شده ماهی از دریای خزر توسط ماهیگیران استان گیلان، اظهار کرد: بیشترین صید انجام شده متعلق به گونه ماهی کفال با ۶۱۷ تن است که این میزان ۵۱ درصد کل صید را شامل می شود.

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات گیلان تصریح کرد: ماهی سفید با ۵۳۶ تن معادل ۴۵ درصد، ماهی کپور با ۱۱ تن معادل یک درصد و سایر گونه ها با ۳۸ تن معادل سه درصد از کل صید انجام شده طی مدت مذکور را به خود اختصاص داده است.

ایلدرم، میانگین سرانه صید هر شرکت تعاونی پره را ۲۴.۵ تن دانست و خاطرنشان کرد: این میزان صید توسط ۴۹ شرکت تعاونی پره انجام شده و ۴۰۰۰ صیاد ۱۵ هزار مرتبه پره کشی داشتند.

وی ارزش ناخالص فروش ماهیان صید شده را ۱۰۶۵ میلیارد ریال دانست و گفت: از آغاز فصل صید تاکنون ۱۵۵ روز می گذرد که ۴۲ روز آن به دلیل کولاکی دریا و چله خشکی تعطیل بوده است و لذا صیادان استان ۱۱۳ روز فعال کاری داشتند.

معاون صید و بنادر ماهیگیری گیلان، ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ را پایان فصل صید دانست و یادآور شد: در صورت تصمیم گیری در کمیته مدیریت صید استان این زمان قابل تغییر بوده و تاریخ قطعی اعلام خواهد شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.