تاریخ انتشار : شنبه 23 اسفند 1399 - 11:13
کد خبر : 91748

پروازهای فرودگاه گیلان برقرار است

پروازهای فرودگاه گیلان برقرار است

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیرکل فرودگاه گیلان اعلام کرد: بارش برف مانع از برقراری پرواز های امروز فرودگاه سردار جنگل رشت نشده و پرواز ها برقرار است. سید محسن میرحسینی روز شنبه افزود: باتوجه به شرایط جوی برفروبی از شب گذشته آغاز شده و برای امروز سه پرواز رفت و برگشت به مقاصد عسلویه

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیرکل فرودگاه گیلان اعلام کرد: بارش برف مانع از برقراری پرواز های امروز فرودگاه سردار جنگل رشت نشده و پرواز ها برقرار است.

سید محسن میرحسینی روز شنبه افزود: باتوجه به شرایط جوی برفروبی از شب گذشته آغاز شده و برای امروز سه پرواز رفت و برگشت به مقاصد عسلویه و تهران تعریف شده است که با توجه به وضعیت باند و دید خوب این پرواز ها برقرار است.
وی یادآور شد: علاوه بر مانور زمستانه در چند روز اخیرتمرین طرح اضطراری به منظور آمادگی بیشتر در مواقع بروز سوانح هوایی و با همکاری ارگانهای مستقر در فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت نیز انجام شد.
وی عنوان کرد : پس از انجام تمرین اضطراری، نقاط ضعف و قوت مانور اعم از فرماندهی، هماهنگی و ارتباطات توسط مهندسان و کارشناسان ارزیاب دفتر مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران مورد بررسی قرار گرفت.
میرحسینی همچنین یادآور شد:پس از اعلام محدودیت های کرونا کادر بهداشتی هلال احمر و مرکز فوریت های پزشکی با استقرار در فرودگاه بر شدت کنترل و نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی افزوده اند.
میرحسینی ضمن تشریح اقدامات پیشگیرانه در خصوص شیوع ویروس کرونا گفت : فرودگاه گیلان در راستای اهتمام به سلامت مسافران علاوه بر تجهیز به دوربین حرارتی، استفاده از ماسک را اجباری اعلام کرده است.
وی، تشکیل کمیته بهداشت و سلامت در فرودگاه سردار جنگل رشت، نصب بنرهای اطلاع رسانی و نمایش پیام های بهداشتی، الزام به پوشش ماسک در ورود به ساختمان اداری، غربالگری و تب سنجی مسافران ورودی و خروجی توسط نیروهای هلال احمر و اورژانس فرودگاه، ضدعفونی و میکروب زدایی ترمینال ها و اماکن و تجهیزات مستقر در ترمینال ها قبل و بعد از هر پرواز، ضد عفونی ناوگان تاکسیرانی فرودگاه را از جمله اقدامات مقابله ای و پیشگیرانه در موضوع شیوع کرونا عنوان کرد.
در زمان حاضر ۷۶ سورتی پرواز در هفته از فرودگاه گیلان به ۱۰ مقصد اهواز، تهران، عسلویه، اصفهان، بندرعباس، تبریز، کیش، مشهد، بوشهر و شیراز انجام می شود.
فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت با علامت اختصاری ( OIGG) در کتاب هوانوردی دنیا به ثبت رسیده؛ تأسیس فرودگاه رشت به سال ۱۳۴۷ خورشیدی باز می‌گردد؛ این فرودگاه از لحاظ دسترسی شهری در رشت بعنوان یکی از برترین فرودگاه‌های ایران و در رتبه ۱۲ از نظر آمار پروازی به شمار می آید.
فرودگاه رشت دارای موقعیت ارتباطی ممتاز حاشیه دریای کاسپین و در مسیر کریدور شمال – جنوب و در سومین شهر گردشگرپذیر ایران (رشت) واقع شده؛ این فرودگاه در هفت کیلومتری جاده رشت به انزلی و ۱۵ کیلومتری منطقه آزاد انزلی قرار دارد و با مساحت کل ۲۲۰ هکتار در ارتفاع آن ۴۰ پا پایین تر از آب های آزاد است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.