تاریخ انتشار : پنجشنبه 21 اسفند 1399 - 12:48
کد خبر : 91588

دو پایگاه انتقال خون گیلان برای خونگیری فعال است

دو پایگاه انتقال خون گیلان برای خونگیری فعال است

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیرکل انتقال خون گیلان گفت: دو پایگاه انتقال خون استان امروز “پنجشنبه” در سالروز مبعث رسول اکرم (ص) در شهرهای رشت و لاهیجان فعال است. دکتر بابک پاکدل روز پنجشنبه در این باره افزود: این پایگاه ها از ساعت ۹ صبح تا ۱۳ ظهر امروز برای خونگیری از مردم نوعدوست

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیرکل انتقال خون گیلان گفت: دو پایگاه انتقال خون استان امروز “پنجشنبه” در سالروز مبعث رسول اکرم (ص) در شهرهای رشت و لاهیجان فعال است.

دکتر بابک پاکدل روز پنجشنبه در این باره افزود: این پایگاه ها از ساعت ۹ صبح تا ۱۳ ظهر امروز برای خونگیری از مردم نوعدوست استان فعال است.

وی با اشاره به راه اندازی پویش از یلدا تا نوروز یادآور شد : در اجرای این پویش طی روزهای گذشته سپیدپوشان اورژانس، جامعه سلامت استان از بیمارستان های پورسینا و امیرالمومنین (ع)، ولایت و مدیریت پرستاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان و کارکنان نیروی دریایی مرکز آموزش تخصص های دریایی باقرالعلوم رشت به این پویش پیوستند.

مدیرکل انتقال خون گیلان خاطر نشان کرد: به مناسبت هفته منابع طبیعی و درختکاری نیز جمعی از کارکنان و مدیران منابع طبیعی در قالب پویش حیات سبز خون اهدا کردند.

وی با تاکید بر اینکه نیاز به خون همیشگی است، خاطر نشان کرد: از مرم می خواهیم که اهدا خون را به مناسبت های خاص اختصاص ندهند و همواره یاریگر انتقال خون گیلان برای تامین خون های مورد نیاز بیماران باشند.

سالانه به طور میانگین بیش از ۲۰۰ هزار واحد خون و فرآورده های خونی در استان گیلان تولید می شود که این خون ها برای مصدومان حوادث، جراحی ها، بیماران هموفیلی، فاویسم و افراد نیازمند مورد مصرف قرار می گیرند.

استان گیلان به علت گردشگرپذیر بودن و آمار بالای تصادفات، جراحی های قلب و عروق، تعداد زیاد بیماران هموفیلی، تالاسمی و فاویسمی جزو استان های اول کشور به لحاظ مصرف فرآورده های خونی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.