تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 اسفند 1399 - 21:26
کد خبر : 91551

کنگره همکاری‌ های دولت، دانشگاه و صنعت در گیلان به کار خود پایان داد

کنگره همکاری‌ های دولت، دانشگاه و صنعت در گیلان به کار خود پایان داد

جارستان به نقل از ایرنا؛ بیست و سومین کنگره سراسری همکاری‌ های دولت، دانشگاه و صنعت که از روز گذشته “سه شنبه” به میزبانی دانشگاه گیلان آغاز شده بود، چهارشنبه شب به کار خود پایان داد. رئیس بیست و سومین کنگره سراسری همکاری های دولت، دانشگاه و صنعت و رئیس دانشگاه گیلان گفت: جمعیت ایرانی

جارستان به نقل از ایرنا؛ بیست و سومین کنگره سراسری همکاری‌ های دولت، دانشگاه و صنعت که از روز گذشته “سه شنبه” به میزبانی دانشگاه گیلان آغاز شده بود، چهارشنبه شب به کار خود پایان داد.

رئیس بیست و سومین کنگره سراسری همکاری های دولت، دانشگاه و صنعت و رئیس دانشگاه گیلان گفت: جمعیت ایرانی پیشبرد ارتباط صنعت و دانشگاه با همکاری دانشگاه گیلان با هدف بررسی و تعیین نقش دولت، دانشگاه ها و بخش خصوصی در تحکیم ارتباط فی ما بین، دستیابی به ساز و کارهای لازم و تعیین استراتژی های مناسب برای تحقق این امر، نسبت به برگزاری این کنگره اقدام کرد.

دکتر احمد رضی چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این کنگره در قالب سخنرانی ها و نشست های تخصصی به صورت نیمه حضوری و وبیناری برگزار شد، افزود : در مدت دو روز برگزاری این کنگره پانل ها و نشست های تخصصی با سخنرانی اساتید صاحب نظر برگزار شد.

وی خاطر نشان کرد: توسعه صنعتی راهی برای توسعه پایدار، توسعه ملی از مسیرگردشگری، کشاورزی، امنیت غذایی و توسعه ملی و اکوسیستم، نوآوری و اشتغال از مضوعات نشست های تخصصی در بیست و سومین کنگره سراسری همکاری های دولت، دانشگاه و صنعت بود.

دکتر رضی بررسی ساختار و جایگاه سازمانی متولیان ارتباط صنعت و دانشگاه، آسیب شناسی مدل‌ ها و فرآیندهای این ارتباط، جایگاه دانشگاه‌ های کارآفرین و نسل سوم، تبیین سیاست‌ ها و راهکارهای کارآفرینی، تجاری‌ سازی دستاوردهای علمی و رفع نیازهای صنعت و اکوسیستم نوآوری را از اهداف کلی کنگره عنوان کرد.

دبیر اجرایی این کنگره نیز در مراسم اختتامیه با بیان اینکه ساختارهایی را در تعامل با سازمان ها و صنایع داخل استان ایجاد کرده ایم، افزود: در این ارتباط زیرساخت هایی از جمله تشکل شورای صنعت و توسعه آزمایشگاه ها در دانشگاه گیلان ایجاد شد ضمن اینکه مرکز نوآوری این دانشگاه به زودی در پنج هزار مترمربع احداث خواهد شد.

دکتر حمزه امین طهماسبی راه اندازی ۹ واحد تحقیق و توسعه صنعت در دانشگاه گیلان را از دیگر اقدامات عنوان کرد و افزود: نتیجه تمام این اقدامات منجر بر این شد که از ۲۵ قرارداد سال ۹۵ امروز ۲۰۲ قرارداد فعال در ارتباط با جامعه و صنعت به مبلغ حدود ۲۰ میلیارد تومان داشته باشیم.

وی با بیان اینکه پایان نامه هایی را در مسیر نیاز جامعه سوق داده ایم، خاطر نشان کرد: پروپوزال هایی بر مبنای نیاز صنعت و جامعه به سازمان ها و صنایع ارسال می کنیم.

دبیر اجرایی بیست و سومین کنگره سراسری همکاری های دولت، دانشگاه و صنعت بیان داشت: در آمارهای منتشره توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در انتهای سال ۹۸ دانشگاه گیلان توانست رتبه های خوبی را در مجموعه دانشگاه های کشور کسب کند.

وی در ادامه با بیان اینکه حتما یک سری نهادها برای حمایت از پژهش های کاربردی به وجود آید، اظهار داشت: اصلاح سیستم جذب و ارتقاء اساتید توجه شود که البته وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این حوزه کارهایی را در دست انجام دارد.

دکتر طهماسبی اظهار داشت: سیستم عرضه دوره ها و رشته های آموزشی حال حاضر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری سنتی تعریف می شود و دوره های کاربردی نداریم.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاری نیز متناسب با امکانات و ظرفیت های بومی هر منطقه باید انجام دهیم، اضافه کرد: در حال حاضر ارتباط بین دولت، صنعت و دانشگاه وجود دارد، در برنامه هفتم توسعه می تواند این نقش پررنگ تر شود.

۱۹ هزار دانشجو در دانشگاه گیلان تحصیل می کنند که ۴۰ درصد دانشجویان این دانشگاه در مقطع تحصیلات تکمیلی شامل ٩٧ گرایش دکتری و ١٧٠ گرایش کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل هستند.

دانشگاه گیلان به عنوان دانشگاهی جامع و بزرگترین دانشگاه شمال کشور، دارای یک پردیس دانشگاهی و ۱۰ دانشکده شامل ادبیات و علوم انسانی، علوم پایه، علوم کشاورزی، فنی، تربیت بدنی و علوم ورزشی، منابع طبیعی، هنر و معماری، علوم ریاضی، مکانیک و دانشکده فنی و مهندسی شرق گیلان است.

قرار گرفتن در جمع دانشگاه های برتر سه نظام بین المللی و رتبه بندی جهانی تایمز، لیدن، شانگهای و دسته دانشگاه های یک درصد برتر دنیا و ۱۰ دانشگاه برتر جامع کشور جزئی از توانمندی های دانشگاه گیلان است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.