تاریخ انتشار : شنبه 16 اسفند 1399 - 12:37
کد خبر : 91178

اقدامات عمرانی قابل توجهی در دولت تدبیر و امید در گیلان رقم خورد

اقدامات عمرانی قابل توجهی در دولت تدبیر و امید در گیلان رقم خورد

جارستان: فرماندار شهرستان رشت گفت: اقدامات عمرانی خوب و قابل توجهی نظیر احداث بزرگراه ها و راه اندازی قطار در دولت تدبیر و امید در گیلان رقم خورده و موجبات حضور غیربومی ها در استان را نیز فراهم آورده است. علی فتح اللهی روز شنبه در جلسه کارگروه ویژه پی گیری و برخورد با تخلفات

جارستان: فرماندار شهرستان رشت گفت: اقدامات عمرانی خوب و قابل توجهی نظیر احداث بزرگراه ها و راه اندازی قطار در دولت تدبیر و امید در گیلان رقم خورده و موجبات حضور غیربومی ها در استان را نیز فراهم آورده است.

علی فتح اللهی روز شنبه در جلسه کارگروه ویژه پی گیری و برخورد با تخلفات ساخت و ساز و تغییر کاربری شهرستان رشت در فرمانداری با اشاره به افزایش حضور غیربومی ها در گیلان و خرید زمین توسط آنان از جمله در روستاها خاطر نشان کرد: اقدامات ما دولتی ها آنطور که باید نتوانسته ارزش افزوده ای را برای کشاورزان فراهم کند.

وی بیان داشت: کشاورزی که در طول یک سال از محل نشاء زمین کشاورزی و برداشت محصول با توجه به هزینه های بالای کاشت، داشت و برداشت نمی تواند به یک درآمد مناسبی دست یابد به ناچار انگیزه نگهداشت زمین از او گرفته می شود.

وی با تاکید بر اینکه انگیزه نگهداشت زمین توسط کشاورز را باید فراهم کنیم، اضافه کرد: با استفاده از ظرفیت نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی باید برای این مهم گام هایی را برداریم.

فتح اللهی با بیان اینکه در هیج جای قانون گفته نشده که بنگاه داران حق خرید و فروش زمین را ندارند، اظهار داشت: تصمیمات باید در چارچوب قانون باشد.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت نظارت بر ساخت و سازها در مناطق مختلف شهرستان رشت از جمله در حریم ها خاطر نشان کرد: دهیاران در روستاها باید به این مهم توجه جدی داشته باشند.

فرماندار شهرستان رشت اظهار داشت: در ساخت و سازهای غیرمجاز همه مسئولیت ها با صاحب ساختمان نیست بلکه کارشناس فنی، مهندس و دستگاه های مربوطه باید پاسخگو باشند.

شهرستان رشت با یکهزار و ۴۲۷ کیلومتر وسعت در مرکز استان گیلان واقع شده و از شمال به دریای خزر و شهرستان انزلی، از جنوب به شهرستان رودبار، از شرق به شهرستانهای سیاهکل، لاهیجان، آستانه اشرفیه و از غرب به شهرستانهای صومعه سرا، فومن و شفت متصل است. شهرستان رشت ۶ بخش، ۷ شهر، ۱۸ دهستان و ۲۹۳ روستا و جمعیت ۹۸۱ هزار و ۴۴۵ نفر که ۶۹۸ هزار نفر شهری و ۲۲۰ هزار و ۴۳۱ نفر روستایی به عبارت دیگر ۷۶ درصد جمعیت شهری و ۲۴ درصد روستایی می باشند.

شهرستان رشت دارای قومیت گیلک و زبان گیلکی با لهجه بیه پس و گویش رشتی است. این شهرستان با بیش از ۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزی قطب کشاورزی گیلان است و عمده درآمد آن از طریق کشاورزی است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.