تاریخ انتشار : یکشنبه 10 اسفند 1399 - 22:49
کد خبر : 90667

دستگاه بویه هواشناسی دریایی در بندر آستارا راه‌اندازی شد

دستگاه بویه هواشناسی دریایی در بندر آستارا راه‌اندازی شد

جارستان به نقل از ایرنا؛ دستگاه بویه هواشناسی دریایی با هدف اندازه‌گیری و ارائه داده‌ها و اطلاعات مربوط به وضعیت جوی دریا، در آبهای ساحلی بندر آستارا راه‌اندازی شد. معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی گیلان روز یکشنبه در حاشیه راه اندازی بویه هواشناسی در آبهای ساحلی آستارا گفت: همانطور که ایستگاه هایی

جارستان به نقل از ایرنا؛ دستگاه بویه هواشناسی دریایی با هدف اندازه‌گیری و ارائه داده‌ها و اطلاعات مربوط به وضعیت جوی دریا، در آبهای ساحلی بندر آستارا راه‌اندازی شد.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی گیلان روز یکشنبه در حاشیه راه اندازی بویه هواشناسی در آبهای ساحلی آستارا گفت: همانطور که ایستگاه هایی برای اندازه گیری کمیت های جوی در خشکی ایجاد شده، در دریا نیز برای دریافت پارامترهای جوی و دریایی به بویه هواشناسی نیاز است.

شبنم هادی نژاد افزود: بعد از بندر کیاشهر دومین بویه دریایی در استان گیلان در بندر آستارا راه اندازی و به آب انداخته شد و این دستگاه ارتفاع موج، دما و سمت حرکت آب را ارزیابی و اطلاعات را به ایستگاه هواشناسی این شهرستان منتقل خواهد کرد.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی گیلان گفت: بویه هواشناسی ۱۵ کیلومتر از ساحل آستارا فاصله دارد و نرم افزارهای آن در ایستگاه هواشناسی این شهرستان نصب شده و برای خرید و راه اندازی این وسیله، ۱۵ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی بیان کرد: اطلاعات این دستگاه برای رونق گردشگری دریایی در فصول گرم، افزایش اطلاعات هواشناسی برای فعالان تجارت دریایی پیش از ورود و خروج کشتی ها از بندر و فعالیت های صید و صیادی بسیار مفید است.

هادی نژاد با اشاره به فعالیت ۱۳ ایستگاه هواشناسی در شهرستان های گیلان، گفت: اداره کل هواشناسی این استان با اعلام آنلاین اطلاعات زمان کاشت و برداشت ۶ محصول، به کشاورزان کمک علمی می کند.

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان، حاشیه دریای خزر و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.