تاریخ انتشار : سه شنبه 5 اسفند 1399 - 19:32
کد خبر : 90178

مردان نسبت به زنان در معرض فاکتور های خطر بیشتری می باشند

مردان نسبت به زنان در معرض فاکتور های خطر بیشتری می باشند

جارستان: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت : مردان نسبت به زنان در معرض فاکتور های خطر بیشتری می باشند و باورهای فرهنگی، ریسک پذیری و توجه کمتر مردان به سلامت خود ، خطر را در آنها تقویت می کند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ( وب دا)؛ دکتر آبتین

جارستان: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت : مردان نسبت به زنان در معرض فاکتور های خطر بیشتری می باشند و باورهای فرهنگی، ریسک پذیری و توجه کمتر مردان به سلامت خود ، خطر را در آنها تقویت می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ( وب دا)؛ دکتر آبتین حیدرزاده – معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، اظهار داشت : جنس مذکر در همه گروه های سنی (کودک ، نوجوان ، میانسال و سالمند ) نسبت به زنان در معرض فاکتورهای خطر بیشتر و در نتیجه مرگ و میر بالاتری قرار دارند.

دکتر حیدرزاده با بیان اینکه مردان نسبت به زنان در معرض خطر بیشتری می باشند، اظهار داشت : به جز بیماری های دوره نوزادی و کودکی در سایر دوره های زندگی عوامل خطر محیطی و شغلی، عادات و رفتارهای نادرست مانند مصرف سیگار، الکل و مواد مخدر، همچنین استرس های مختلف نیز سلامت مردان را تهدید می کند.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه اغلب مردان به سلامت جسم و روح خود چندان توجهی نمی کنند، گفت : باورهای فرهنگی، ریسک پذیری و توجه کمتر مردان به سلامت خود، خطر را در آنها تقویت می کند.

معاون بهداشتی دانشگاه تصریح کرد : مردان کمتر از زنان به پزشک مراجعه می کنند و اغلب مراجعات آنها به پزشک به علت بیماری های جدی است، اما لازم است مردان با وجود احساس سلامت، برنامه ای منظم برای معاینات پزشکی و مراجعات بهداشتی خود تنظیم نمایند.

دکتر حیدر زاده یاد آور شد : یافته های بدست آمده از یک مطالعه کیفی نشان دهنده آن است که دغدغه های اقتصادی، مسایل خانوادگی و … از جمله عوامل بازدارنده فکری مهم در اولویت دهی به سلامت مردان ایرانی، محسوب می شود.

وی در خاتمه با تاکید بر اینکه در برنامه های سلامت کشور باید به سلامت مردان به عنوان نیمی از جمعیت کشور توجه بیشتری شود، گفت: در این راه ضرورت دارد به باورهای فرهنگی که مردان را از توجه به سلامت خود باز می دارد، پرداخته شود./ص

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.