تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 بهمن 1399 - 15:05
کد خبر : 89657

حفظ هویت و بافت‌های تاریخی شهرها یک ضرورت همگانی است

حفظ هویت و بافت‌های تاریخی شهرها یک ضرورت همگانی است

جارستان به نقل از ایسنا؛ معاون میراث‌فرهنگی گیلان گفت: حفظ هویت و بافت‌های تاریخی شهرها یک ضرورت همگانی و وظیفه همه آحاد و مسئولین استانی است. ولی جهانی در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد: حفاظت و احیای بنا و بافت‌های تاریخی شهرها و روستاهای استان گیلان که از معماری ارزشمندی برخوردار است

جارستان به نقل از ایسنا؛ معاون میراث‌فرهنگی گیلان گفت: حفظ هویت و بافت‌های تاریخی شهرها یک ضرورت همگانی و وظیفه همه آحاد و مسئولین استانی است.

ولی جهانی در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد: حفاظت و احیای بنا و بافت‌های تاریخی شهرها و روستاهای استان گیلان که از معماری ارزشمندی برخوردار است از جمله سرمایه‌های اصلی برای جذب گردشگران داخلی و خارجی به حساب می‌آید و با توجه به رویکرد اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان در راستای حفظ و بروزرسانی کاربری این بناها در سال‌جاری، حفاظت و صیانت از این بناها در اولویت این اداره‌کل قرار گرفته است.

معاون میراث‌فرهنگی گیلان با اشاره به این امر که حفظ هویت و بافت‌های تاریخی شهرها یک ضرورت همگانی و وظیفه همه آحاد و مسئولین استانی است، اضافه کرد: در شهرهای گیلان به علت ریشه‌های تاریخی و هویتی ارزشمند هیچ دستگاهی‌ از ظرفیت کافی برای حفاظت و حراست از تمامی بناهای تاریخی استان گیلان برخوردار نیست و این مهم با تعامل و همکاری تمامی ارگان‌ها، سمن‌ها و متخصصین میسر است.

جهانی گفت: خوشبختانه و با مجوزهای صادر شده توسط اداره‌کل میراث‌فرهنگی گیلان برای تبدیل بناهای تاریخی و ارزشمند استان گیلان به اقامتگاه‌های سنتی، بوتیک‌هتل‌ها و موزه‌های تخصصی، شاهد تحول مثبت در حفاظت و حراست از هویت فرهنگی استان گیلان هستیم که در این امر نقش بانوان و پیشگامی آنان قابل توجه‌ است.

وی ادامه داد: بروزرسانی استفاده از بناهای تاریخی قابل بهره‌برداری کمک شایان توجهی به بحث ایجاد اشتغال پایدار می‌کند که با تسهیلات در نظر گرفته شده و رویکرد اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان در سال‌جاری این امر با سرعت بیشتری دنبال می‌شود.

جهانی اضافه کرد: بنای تاریخی شیرازی در محله پیرسرا رشت، ساختمان تاریخی حنانی در محله صیقلان رشت، ساختمان رهنما در محله ساغریسازان و ساختمان قندچی در محله کابینه و احیاء نمای بیرونی حمام گلشن لاهیجان و چندین بنای دیگر در نقاط مختلف گیلان نمونه‌هایی از بناهایی هستند که روند مرمت، احیا و بازآفرینی آنها توسط بانوان در حال انجام است یا به بهره‌برداری رسیدند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.