تاریخ انتشار : شنبه 15 آبان 1395 - 12:15
کد خبر : 8956

همزمان با هفته کتاب صورت می‌گیرد افتتاح کتابخانه میرزاکوچک جنگلی در رشت

همزمان با هفته کتاب صورت می‌گیرد افتتاح کتابخانه میرزاکوچک جنگلی در رشت

جارستان-سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی گیلان از افتتاح کتابخانه میرزاکوچک جنگلی با زیربنای ۶۳۰ متر مربع همزمان با هفته کتاب در منطقه سلیمانداراب شهر رشت خبر داد. زهرا بدن‌آرا ا در رشت با اشاره به هفته کتاب از ۱۵ تا ۲۷ آبان‌ماه جاری اظهار کرد: در هفته کتاب امسال سه کتابخانه در شهرستان‌های رشت، بندر

جارستان-سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی گیلان از افتتاح کتابخانه میرزاکوچک جنگلی با زیربنای ۶۳۰ متر مربع همزمان با هفته کتاب در منطقه سلیمانداراب شهر رشت خبر داد.

زهرا بدن‌آرا ا در رشت با اشاره به هفته کتاب از ۱۵ تا ۲۷ آبان‌ماه جاری اظهار کرد: در هفته کتاب امسال سه کتابخانه در شهرستان‌های رشت، بندر انزلی و آستانه‌اشرفیه با فضای ۸۸۰ متر مربع زیربنا افتتاح می‌شود.

وی به افتتاح کتابخانه میرزا کوچک جنگلی در منطقه سلیمانداران شهر رشت همزمان با هفته کتاب اشاره کرد و افزود: کتابخانه مذکور دارای ۶۳۰ متر مربع زیربنا است.

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی گیلان با بیان اینکه کتابخانه کپورچال با ۱۵۰ متر مربع زیربنا همزمان با هفته کتاب در بندرانزلی افتتاح می‌شود، تصریح کرد: توسعه کتابخانه اهل بیت(ع) در آستانه‌اشرفیه از دیگر برنامه‌های هفته کتاب در استان است.

بدن‌آرا زیربنای کتابخانه‌های گیلان را ۳۱ هزار متر مربع خواند و بیان کرد: با افتتاح کتابخانه‌های مذکور زیربنای کتابخانه‌های عمومی گیلان به ۳۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع افزایش پیدا می‌کند.

وی به واگذاری دو زمین برای احداث کتابخانه در شهر رشت اشاره کرد و گفت: فضای کتابخانه‌ای در شهر رشت به لحاظ جمعیتی نامناسب‌تر از شهرستان‌های دیگر است و رسانه‌ها در این زمینه می‌توانند به ما کمک کنند.

*کتابخانه مرکزی رشت ۵۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی گیلان در ادامه با اشاره به احداث کتابخانه مرکزی شهر رشت، خاطرنشان کرد: کتابخانه مذکور نه‌تنها برای شهر رشت بلکه برای استان حائز اهمیت است.

بدن‌آرا زیربنای کتابخانه مرکزی شهر رشت را ۷ هزار و ۶۰۰ متر مربع عنوان کرد و یادآور شد: کتابخانه مذکور می‌تواند به ۲۵ هزار نفر خدمات ارائه کند اما احداث آن مدت ۱۴ سال طول کشیده است.

وی با بیان اینکه مسؤولان استانی تلاش بسیاری برای اتمام پروژه مذکور در سال گذشته انجام دادند، اظهار کرد: در سفر رئیس جمهور به گیلان مبلغی برای اتمام پروژه کتابخانه مرکزی شهر رشت به تصویب رسید و امیدواریم این اعتبارات اختصاص پیدا کند.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی گیلان به پیشرفت فیزیکی ۵۸ درصدی پروژه کتابخانه مرکزی شهر رشت اشاره کرد و افزود: با بهره‌برداری از پروژه مذکور زیربنای سرانه مطالعه در استان از ۱.۲۱ متر مربع به ۱.۵۱ متر مربع افزایش پیدا می‌کند.

بدن‌آرا با اشاره به اینکه سرانه فضای مطالعه در کشور باید تا پایان برنامه پنجم توسعه به چهار متر مربع می‌رسید، بیان کرد: اکنون سرانه مطالعه در تهران با بیشترین حد ۲.۲ متر مربع است و از شاخص‌های برنامه عقب هستیم.

 خبرنگار فارس

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.