تاریخ انتشار : سه شنبه 28 بهمن 1399 - 20:26
کد خبر : 89557

اختصاص ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار بازآفرینی شهری برای چندطرح فاضلاب رشت

اختصاص ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار بازآفرینی شهری برای چندطرح فاضلاب رشت

جارستان به نقل از ایرنا؛ معاون بهره برداری و توسعه شرکت آب و فاضلاب گیلان گفت: از یک هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده شده برای طرح‌های بازآفرینی شهری رشت؛ در مجموع ۵۰۰ میلیارد ریال جهت مشارکت در اجرای طرح‌های شرکت آب و فاضلاب استان اختصاص یافت. علیرضا غیاثی غروب سه شنبه اظهار

جارستان به نقل از ایرنا؛ معاون بهره برداری و توسعه شرکت آب و فاضلاب گیلان گفت: از یک هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده شده برای طرح‌های بازآفرینی شهری رشت؛ در مجموع ۵۰۰ میلیارد ریال جهت مشارکت در اجرای طرح‌های شرکت آب و فاضلاب استان اختصاص یافت.

علیرضا غیاثی غروب سه شنبه اظهار داشت: با موافقت ستاد بازآفرینی شهرستان رشت در مجموع ۵۰۰ میلیارد ریال جهت مشارکت در اجرای طرح‌های شرکت آب و فاضلاب شامل ۴۰۰ میلیارد ریال برای اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب مناطق سحرخیز و گل‌ها و ۱۰۰ میلیارد ریال جهت احداث ایستگاه های پمپاژ و خطوط انتقال تحت فشار و ثقلی مربوطه اختصاص یافته است.

وی افزود: با موافقت ستاد بازآفرینی شهرستان رشت ساماندهی فاضلاب تولیدی مناطق ضلع جنوب تالاب عینک و اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب مناطق سحرخیز و گل های رشت توسط شرکت آب و فاضلاب استان گیلان اجرا خواهد شد .

وی خاطر نشان کرد: مسئولیت اجرای این پروژه ها پس از تخصیص اعتبارات مورد نیاز با شرکت آب و فاضلاب گیلان خواهد بود.

غیاث، مجموع اعتبارات مورد نیاز برای اجرای پروژه های یاد شده را یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال عنوان و تصریح کرد : سهم مشارکت اعتبارات ستاد بازآفرینی شهری در این امر حدود یک سوم خواهد بود و مابقی از اعتبارات طرح فاضلاب رشت و منابع درآمدی داخلی شرکت آب و فاضلاب تامین خواهد شد.

وسعت تالاب عینک حدود ۵۰ هکتار بوده که از مساحت آن تنها ۳۳ هکتار باقی مانده است. بخش وسیعی از این تالاب سال ۱۳۸۶ لایروبی و پاکسازی شده و دهها ملک خصوصی حاشیه آن نیز خریداری شده است، مجموعه تالاب عینک علاوه بر گردشگری از لحاظ اکولوژی و آبزی پروری اهمیت زیادی دارد.

پیشتر وسعت تالاب عینک در ضلع غربی شهر رشت واقع شده و در صورت ساماندهی می تواند نقش مهمی در گردشگری، اشتغالزایی و رونق اقتصادی رشت و استان گیلان داشته باشد.

از بدو تاسیس این شرکت در سال ۱۳۷۱ تاکنون تلاش شده با توجه به اعتباراتی که در اختیار است تاسیسات فاضلاب در شهرها و روستاهای مختلف استان احداث شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.