تاریخ انتشار : دوشنبه 27 بهمن 1399 - 20:47
کد خبر : 89470

رئیس پلیس راه گیلان خبر داد؛ اعمال قانون ۶۴۸ هزار راننده متخلف در گیلان

رئیس پلیس راه گیلان خبر داد؛ اعمال قانون ۶۴۸ هزار راننده متخلف در گیلان

جارستان به نقل از ایسنا؛ رئیس پلیس راه گیلان از اجرای طرح ترافیکی کنترل و برخورد با تخلفات حادثه‌ساز و عدم استفاده از کمربندایمنی خبر داد و گفت: تاکنون ۶۴۸ هزار راننده متخلف به دلیل عدم استفاده از کمربند ایمنی و تخلفات حادثه‌ساز اعمال قانون شده‌اند. سرهنگ جاور صفاری در جمع خبرنگاران با اعلام این

جارستان به نقل از ایسنا؛ رئیس پلیس راه گیلان از اجرای طرح ترافیکی کنترل و برخورد با تخلفات حادثه‌ساز و عدم استفاده از کمربندایمنی خبر داد و گفت: تاکنون ۶۴۸ هزار راننده متخلف به دلیل عدم استفاده از کمربند ایمنی و تخلفات حادثه‌ساز اعمال قانون شده‌اند.

سرهنگ جاور صفاری در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد: در ادامه طرح‌های ارتقای انضباط ترافیکی در محورهای برون شهری نظم‌بخشی و کنترل عبور و مرور، طرح تشدید کنترل و برخورد با تخلفات‌ حادثه‌ساز از قبیل سرعت و سبقت غیرمجاز، تجاوز و انحراف به چپ، عدم استفاده از کمربندایمنی و استفاده از تلفن همراه حین رانندگی با بکارگیری حداکثر توان و تجهیزات موجود در سطح استان اجرا می‌شود.

وی با تاکید بر برخورد قاطع و قانونی پلیس با برهم زنندگان آرامش و امنیت ترافیکی، بیان کرد: ۴۰ درصد از حوادث رانندگی ناشی از رفتارهای پرخطر و حادثه‌ساز رانندگان است.

رئیس پلیس راه استان گیلان بر استمرار اجرای طرح‌های انضباط ترافیکی تا پایان سال خبر داد و خاطرنشان کرد: ماموران پلیس راه در صورت مشاهده و برخورد با تخلفات حادثه‌ساز و عدم استفاده از کمربندایمنی توسط رانندگان و سرنشینان ضمن اعمال قانون، برای رانندگان دارای رانندگی پرخطر نمره منفی اعمال می‌کند.

این مقام انتظامی رانندگی با سرعت مطمئنه را ضامن ایمنی سفر عنوان کرد و افزود: رانندگان باید به این جمله مهم که دیر رسیدن بهتر از هرگز نرسیدن است توجه داشته و سفر خود را به لحاظ زمانی مدیریت و به ازای هر دو ساعت رانندگی ۱۵ دقیقه استراحت کنند.

سرهنگ صفاری با بیان اینکه در تصادفات جاده‌ای نبستن کمربند ایمنی اصلی‌ترین عامل افزایش میزان مرگ و میر است، تصریح کرد: استفاده از کمربند ایمنی، احتمال مرگ و میر سرنشینان جلوی خودرو را ۶۳ درصد و سایر سرنشینان را ۳۷ درصد کاهش می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال‌جاری تا پایان دی ماه طرح‌های برخورد با تخلفات حادثه‌ساز و عدم استفاده از کمربند ایمنی اجرایی شده است، گفت: ۱۷۸ هزار راننده متخلف به دلیل عدم استفاده از کمربند ایمنی، ۴۷۰ هزار راننده به علت تخلفات حادثه‌ساز اعمال قانون و همچنین ۱۷۲۵ دستگاه خودرو نیز به علت ارتکاب به تخلفات در محورهای برون شهری استان گیلان توقیف به پارکینگ منتقل شدند.

رئیس پلیس راه استان گیلان قانونمندی را اصل مهم و راهبردی در ارتقای فرهنگ ترافیکی و پیشگیری از تصادفات و حوادث رانندگی عنوان کرد و افزود: افزایش ضریب ایمنی عبور و مرور، انتظام ترافیکی و تامین آرامش سفر از اولویت‌های مهم پلیس است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.