تاریخ انتشار : یکشنبه 26 بهمن 1399 - 13:47
کد خبر : 89340

افزایش تولید ۱۵ درصدی مرغ برای شب عید در گیلان

افزایش تولید ۱۵ درصدی مرغ برای شب عید در گیلان

جارستان به نقل از ایسنا؛ رییس اتحادیه مرغداران گیلان گفت: مقدمات کار برای ذخیره‌سازی مرغ برای شب عید در گیلان در حال انجام و برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته است. فرهاد گیاهی با بیان اینکه برای ذخیره سازی شب عید مقدمات کار در حال انجام است، گفت: نگرانی بابت تامین مرغ مورد نیاز مرد م برای

جارستان به نقل از ایسنا؛ رییس اتحادیه مرغداران گیلان گفت: مقدمات کار برای ذخیره‌سازی مرغ برای شب عید در گیلان در حال انجام و برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته است.

فرهاد گیاهی با بیان اینکه برای ذخیره سازی شب عید مقدمات کار در حال انجام است، گفت: نگرانی بابت تامین مرغ مورد نیاز مرد م برای عید وجود ندارد.

وی در خصوص احتمال افزایش قیمت مرغ خاطرنشان کرد: با توجه وضعیت اقتصادی برخی از اقشار جامعه برنامه‌ریزی های لازم صورت گرفته تا مرغ گران نشود.

گیاهی از افزایش ۱۵ درصدی تولید مرغ برای شب عید در استان گیلان خبرداد و افزود: بخشی از مرغ تولید شده برای مصرف استان مورد استفاده قرار می‌گیرد و مابقی به استان‌های دیگر از جمله بازار تهران می‌رود.

وی تصریح کرد: بیش از ۸۰۰ واحد مرغداری در گیلان وجود دارد و افرادی زیادی در این مجموعه‌ها و زنجیره فروش مرغ در استان فعالیت دارند.

رییس اتحادیه مرغداران گیلان با بیان اینکه در همه شهرستان های گیلان پرورش مرغ وجود دارد، گفت: در شهرستان صومعه‌سرا بیش از شهرستانهای دیگر مرغداری وجود دارد و افراد جدید هم برای پرورش مرغ در این شهرستان متقاضی هستند.

وی در خصوص وضعیت پرورش مرغ بدون آنتی‌بیوتیک یا مرغ سبز در استان گفت: از آنجایی که گیلان از مکان‌های زمستان گذران پرندگان مهاجر به شمار می‌رود و ریسک آنفلوانزای پرندگان در این استان وجود دارد، نمی‌توان به مقدار زیاد مرغ سبز را پرورش داد و در این خصوص افزایش تولید نداریم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.