تاریخ انتشار : پنجشنبه 23 بهمن 1399 - 17:11
کد خبر : 89090

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور: ۳۰۰ هزار نفر تا سال ۱۴۰۰ دارای شغل می شوند

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور: ۳۰۰ هزار نفر تا سال ۱۴۰۰ دارای شغل می شوند

جارستان به نقل از ایسنا؛ رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت : براساس برنامه ریزی ها و پیش بینی صورت گرفته تا سال ۱۴۰۰ برای ۳۰۰ هزار نفر در سراسر کشور شغل ایجاد می شود . مرتضی بختیاری روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح ساختمان کمیته امداد امام خمینی انزلی اظهار داشت : بر

جارستان به نقل از ایسنا؛ رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت : براساس برنامه ریزی ها و پیش بینی صورت گرفته تا سال ۱۴۰۰ برای ۳۰۰ هزار نفر در سراسر کشور شغل ایجاد می شود .

مرتضی بختیاری روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح ساختمان کمیته امداد امام خمینی انزلی اظهار داشت : بر اساس برنامه ششم توسعه،کمیته امداد امام خمینی مکلف بود ۷۰ هزار شغل ایجاد کند اما توانست در سال ۹۶ این مقدار را به ۱۷۰ هزار شغل برساند .

وی  یادآور شد: در سال ۹۷ این تعداد به ۱۶۸ هزار نفر و در سال ۹۸  به ۱۷۵ هزار و ۹۰۰ نفر با چهار هزار و ۷۱۰ میلیارد تومان تسهیلات افزایش پیدا کرد . در چهارمین سال از برنامه ششم توسعه و تا پایان دی ماه جاری برای ۱۹۰ هزار نفر اشتغال ایجاد شده که پیش‌بینی می شود تا پایان سال این تعداد به ۲۰۰ هزار نفر افزایش یابد . در این راستا ۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت خواهد شد .

بختیاری خاطرنشان کرد : در بودجه پیشنهادی دولت به مجلس در سال ۹۸ اعتبار پیش بینی شده سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود که این مقدار با حمایت نمایندگان مجلس دهم به مبلغ چهار هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت . در سال ۱۴۰۰ نیز دولت در بودجه پیشنهادی مبلغ شش هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه برای اشتغال پیش‌بینی کرده است که امیدواریم این رقم به ۱۰ هزار میلیارد تومان برسد .

وی گفت : کمیته امداد امام خمینی در سال ۹۸ در استان گیلان پنج هزار و ۷۴۳ شغل با ۱۷۵ میلیارد تومان تسهیلات ایجاد کرده است که این رقم تا پایان دی ماه جاری به هفت هزار  و ۳۰۴ نفر رسید . به این ترتیب ۹۱ درصد اشتغال پیش بینی شده در این استان محقق شد.

وی اظهار داشت : در بخش توانمند سازی دو محور طرح هدایت شغلی و طرح راهبر شغلی را در دستور کار خود قرار دادیم که در سال ۹۹ در طرح راهبر شغلی افراد کارآمد ، کارا و مورد قبولی که در بخش آموزش ، مهارت آموزی، تهیه مواد اولیه شغل ، نظارت بر شغل و محصولات و فروش محصولات کمک کنند توانستند ۵۰ درصد اشتغال ایجاد کنند . در بحث راهبران شغلی ۶۰۰ نیرو معرفی شد که توانستند در بخش های مورد نظر جذب و از بیمه تامین اجتماعی برخوردار شوند .

وی تاکید کرد : در استان گیلان دو هزار تفاهم نامه احداث مسکن مبادله شده که هزار و ۱۰۰ سهم به کمیته امداد تعلق دارد. و با تداوم نهضت مسکن سازی در کمیته امداد ۲۳ هزار واحد مسکونی در حال ساخت است و ۴۲ هزار واحد مسکونی با اولویت واگذاری به یتیمان ، خانوارهای سه نفره و بیشتر ، زنان سرپرست خانوار روستاها ، مناطق محروم نیز تحویل خواهد شد.

ساختمان کمیته امداد امام خمینی بندرانزلی در هزار و ۱۶۰ متر بنا و با حدود پنج میلیارد تومان اعتبار از محل فروش ساختمان قبلی به بهره برداری رسید . شهرستان بندرانزلی دو هزار و  ۷۷۷ نفر مددجو تحت پوشش کمیته امداد دارد. 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.