تاریخ انتشار : سه شنبه 21 بهمن 1399 - 9:52
کد خبر : 88878

مسئول کمیته مساجد ستاد دهه فجر گیلان : نگاه انقلابی ارمغان برنامه‌های فجر با محوریت مساجد در گیلان است

مسئول کمیته مساجد ستاد دهه فجر گیلان : نگاه انقلابی ارمغان برنامه‌های فجر با محوریت مساجد در گیلان است

جارستان به نقل از ایرنا؛ مسئول کمیته مساجد ستاد دهه فجر گیلان بیان کرد: نگاه انقلابی و انتقال ارزش های انقلاب به نسل جدید ارمغان برنامه‌های فجر با محوریت مساجد است. حجت الاسلام محمد علی رضوانی نژاد روز سه شنبه افزود: باتوجه به شرایط خاص بحران کرونا و لزوم حفظ سلامت مردم با پرهیز از

جارستان به نقل از ایرنا؛ مسئول کمیته مساجد ستاد دهه فجر گیلان بیان کرد: نگاه انقلابی و انتقال ارزش های انقلاب به نسل جدید ارمغان برنامه‌های فجر با محوریت مساجد است.

حجت الاسلام محمد علی رضوانی نژاد روز سه شنبه افزود: باتوجه به شرایط خاص بحران کرونا و لزوم حفظ سلامت مردم با پرهیز از تجمعات بیشتر برنامه‌های جشن پیروزی چهل و دومین فجر انقلاب اسلامی اگرچه به شیوه‌ای متفاوت و با بهره‌گیری از فضای مجازی برگزار می‌شود اما اکران فیلم انقلاب به روایت هنر است که در برخی مساجد استان اجرا می شود.
وی اظهار داشت: در همین راستا اکران فیلم‌های انقلابی و ارزشی در مساجد منتخب استان با ظرفیت محدود انجام شد و همزمان با دهه فجر در راستای برگزاری جشنواره مجازی کودکانه “فهما” که بیان انقلاب به روایت کودکان است کودکان نقاشی های انقلابی ارائه کردند.
وی با بیان اینکه بیان واقعیت‌های دوران انقلاب اسلامی نقش مهمی در ایستادگی و مقاومت مردم در برابر دسیسه‌های دشمنان دارد، اضافه کرد: باید با روایت های درست و از نگاه هنر میراث انقلاب اسلامی را به نسل جدید منتقل کرد.
حجت الاسلام رضوانی‌نژاد تصریح کرد : مسجد نه تنها در شکل دهی مبارزه علیه ظلم و استبداد نظام شاهنشاهی نقش مهمی را ایفا کرد بلکه در طول هشت سال دفاع مقدس در رأس هرم دفاعی قرار داشته است.
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران به عنوان یک جنبش اجتماعی با استفاده از مساجد، فراگیر شد، ادامه داد : مساجد و جلسات مذهبی همانند حلقه واسط میان رهبر انقلاب و مردم بودند که وظیفه بسیج مردم را در راستای مخالفت با سیاست های حاکم ستم شاهی بر عهده داشتند و امروز نیز می بایست این ظرفیت عظیم مورد اهتمام باشد.
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با بیان اینکه اکثریت برنامه‌های دهه فجر در فضای مجازی برگزار می‌شود، افزود: با تشکیل کارگروه مساجد استان، برنامه‌های فجر انقلاب مطابق با شرایط روز تدوین شده است.
حجت الاسلام رضوانی‌نژاد مساجد را پایگاه شکل‌گیری انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: امسال برنامه‌های فجر انقلاب اسلامی به‌دلیل شیوع کرونا و بیماری کووید ۱۹ و لزوم پرهیز از تجمعات به شیوه‌ای متفاوت و با جمعیت محدود طراحی و به اجرا درآمده است.
۹۳۲ کانون فرهنگی و هنری در مساجد گیلان تاسیس شده و فعال است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.