تاریخ انتشار : دوشنبه 20 بهمن 1399 - 17:56
کد خبر : 88817

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان خبر داد؛ ذخیره بیش از ۷۵۰ میلیون متر مکعبی آب در پشت سد سفیدرود

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان خبر داد؛ ذخیره بیش از ۷۵۰ میلیون متر مکعبی آب در پشت سد سفیدرود

جارستان به نقل از ایسنا؛ مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان گفت: ذخیره ۷۵۶ میلیون متر مکعب آب پشت سد سفیدرود است. وحید خرمی در جمع خبرنگاران با اشاره به مطلوب بودن وضعیت آبگیری سدها در گیلان گفت: ورودی آب به سد سفیدرود در حال حاضر ۹۴ متر مکعب بر ثانیه و خروجی شش متر مکعب

جارستان به نقل از ایسنا؛ مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان گفت: ذخیره ۷۵۶ میلیون متر مکعب آب پشت سد سفیدرود است.

وحید خرمی در جمع خبرنگاران با اشاره به مطلوب بودن وضعیت آبگیری سدها در گیلان گفت: ورودی آب به سد سفیدرود در حال حاضر ۹۴ متر مکعب بر ثانیه و خروجی شش متر مکعب بر ثانیه است.

وی افزود: سد سفیدرود تا کنون ۷۰ درصد آبگیری شده است.

خرمی با اشاره به اهمیت سد شهر بیجار تصریح کرد: سد شهر بیجار تامین کننده آب آشامیدنی ۷۰ درصد جمعیت شهری گیلان است و تاکنون ۹۶ میلیون متر مکعب آب پشت این سد ذخیره شده است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای گیلان با بیان اینکه ورودی و خروجی این سد شش متر مکعب بر ثانیه است، تصریح کرد: سد شهر بیجار با ۹۲ درصد آبگیری در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

وی گفت: ظرفیت سد سفیدرود یک میلیارد و ۵۰ متر مکعب و سد شهر بیجار ۱۰۵ میلیون متر مکعب است.

به گزارش ایسنا، سد مخزنی شهر بیجار (آیت الله بهجت) در ۳۵ کیلومتری شهر رشت و بر روی رودخانه زیلکی با آب بسیار مناسب به لحاظ کیفی واقع شده و از نوع سنگریزه ای با رویه بتنی CFRD بوده و ارتفاع آن از پی ۹۰.۵ متر، طول تاج ۴۳۷ متر و عرض تاج آن ۱۱ متر است حجم کل مخزن، یکصد و پنج میلیون مترمکعب و حجم آب قابل تنظیم سالانه ۱۶۵ میلیون مترمکعب است.

سد مخزنی شهر بیجار(آیت الله بهجت) نخستین سد پس از پیروزی انقلاب اسلامی است که در استان گیلان به بهره برداری رسیده و برای تامین آب شرب دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر ظرفیت دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.