تاریخ انتشار : یکشنبه 19 بهمن 1399 - 15:53
کد خبر : 88702

۳۵ خانه هلال گیلان میزبان مانور سراسری خانه های هلال است

۳۵ خانه هلال گیلان میزبان مانور سراسری خانه های هلال است

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با اشاره به میزبانی مانور سراسری خانه های هلال د ر ۳۵ خانه هلال استان گفت: مانور سراسری خانه های هلال از امروز “یکشنبه” در گیلان آغاز شده و تا بیست و یکم بهمن ادامه دارد. سیاوش غلامی روز یکشنبه در این باره اظهار داشت:

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با اشاره به میزبانی مانور سراسری خانه های هلال د ر ۳۵ خانه هلال استان گفت: مانور سراسری خانه های هلال از امروز “یکشنبه” در گیلان آغاز شده و تا بیست و یکم بهمن ادامه دارد.

سیاوش غلامی روز یکشنبه در این باره اظهار داشت: مانور سراسری خانه های هلال با شعار ایران آماده با هدف کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله، افزایش آگاهی مردم، ایجاد آمادگی برای انجام واکنش های صحیح و سریع در برابر زلزله و ایجاد فرهنگ ایمنی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه تمرین پناهگیری و ایمنی، شامل دو مرحله پناه گیری صحیح و خروج از محل “تخلیه و رفتن به فضای باز” از برنامه های مانور سراسری خانه های هلال است، اضافه کرد: شروع مانور با به صدا در آمدن آژیر آغاز و زمان آن نیز از قبل به اهالی محل اطلاع رسانی خواهد شد.

غلامی بیان داشت: خانه های هلال در مراکز دهستان ها و روستاهای گیلان با هدف ساماندهی و آموزش داوطلبان، ارائه آموزش های عمومی به مردم با هدف ایجاد آمادگی در زمان وقوع حوادث احتمالی و مبارزه با آسیب های اجتماعی فعال است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با بیان اینکه خانه‌ های هلال در روستاها با هدف افزایش تاب آوری در جامعه راه اندازی شده تا در صورت بروز حوادث، قبل از حضور نیروهای امدادی به مردم روستا کمک کنند لذا احداث خانه‌ های هلال در محلات و روستاها ضروری است تا در زمان بحران با بهره گیری از نیروهای آموزش دیده محلی میزان آسیب دیدگی‌ ها کاهش یابد.

هم اکنون نزدیک به ۴۳۰ خانه هلال در استان گیلان راه اندازی شده است.جمعیت هلال احمر استان گیلان ۱۴ هزار و ۳۶ عضو و داوطلب دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.