تاریخ انتشار : شنبه 18 بهمن 1399 - 13:53
کد خبر : 88562

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس؛ رسیدگی فوری به کارخانه های پوشش و الکتریک توسط دستگاه قضایی/ شرکت‌های بزرگ گیلان به تاراج رفتند

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس؛ رسیدگی فوری به کارخانه های پوشش و الکتریک توسط دستگاه قضایی/ شرکت‌های بزرگ گیلان به تاراج رفتند

جارستان به نقل از شبستان؛ بهروزی‌فر رسیدگی فوری به پرونده کارخانجات پوشش و الکتریک گیلان توسط دستگاه قضایی را مورد تاکید قرار داد و گفت: با سوء استفاده از اصل ۴۴ قانون اساسی شرکت‌های بزرگ استان توسط رانت‌خواران به تاراج رفتند. «خلیل بهروزی‌فر»، سفر رییس قوه قضائیه به استان گیلان را مورد اشاره قرار داد

جارستان به نقل از شبستان؛ بهروزی‌فر رسیدگی فوری به پرونده کارخانجات پوشش و الکتریک گیلان توسط دستگاه قضایی را مورد تاکید قرار داد و گفت: با سوء استفاده از اصل ۴۴ قانون اساسی شرکت‌های بزرگ استان توسط رانت‌خواران به تاراج رفتند.

«خلیل بهروزی‌فر»، سفر رییس قوه قضائیه به استان گیلان را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: با سوء استفاده از اصل ۴۴ قانون اساسی شرکت‌های بزرگ استان گیلان نظیر پوشش و الکتریک توسط رانت‌خواران به تاراج رفتند و باید جلوی این گونه تاخت و تازها و فعالیت‌ها گرفته شود.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس با بیان اینکه مجمع نمایندگان گیلان نشستی با رئیس کل دادگستری در راستای سفر پیش روی ریاست قوه قضائیه به استان برگزار کردند یادآور شد: در این نشست یکسری جمع‌بندی‌ها در مورد شرکت‌های تولیدی و صنایع گیلان به ویژه برخی از شرکت‌ها مانند شرکت پوشش انجام شد تا مورد پیگیری قرار گیرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه شرکت پوشش با یک مزایده صوری در اختیار فردی قرار گرفت عنوان کرد: این امر باعث شد که بخشی از کارخانه مذکور به تاراج برده شود بنابراین قرار شد اگر امکان داشته باشد بازدیدی هم از سوی آین الله رییسی از این شرکت انجام شود.

بهروزی‌فر شرکت الکتریک گیلان را هم از جمله شرکت‌های مهم استان که در گذشته نه چندان دور در خاورمیانه مطرح بود اعلام کرد و گفت: متاسفانه این شرکت هم از جا کنده شده و هم‌اینک از آن فقط یک زمین خالی باقی مانده است و الان هم افرادی به دنبال این هستند که شرکت‌های دیگری مانند ایران پوپلین، خاور و فومنات را به تاراج ببرند.

وی با تاکید بر اینکه به بهانه اصل ۴۴ قانون اساسی برخی شرکت‌ها را به بخش خصوصی واگذار کردند تصریح کرد: اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی درست انجام نگرفته و افرادی در همین رابطه نهایت سوء استفاده را کردند به بیان دیگر شرکت‌های بسیار بزرگ و هلدینگ‌هایی که متعلق به مردم و نظام بوده با سوء استفاده از این اصل از بین رفتند و کارگرانشان بیکار شدند.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس سیاست‌های مهم اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و اهداف آن را برشمرد و اذعان کرد: فلسفه اصل ۴۴ کوچک‌سازی و چابک کردن دولت و واگذاری شرکت‌ها به بخش خصوصی است اما این موضوع در کشورمان به خوبی عملیاتی نشد و افراد فرصت‌طلب و سوء استفاده‌گر با استفاده از رانت وارد میدان شدند.

*بسیاری از شرکت‌های گیلان با باندبازی‌ها و واگذاری‌های غیراصولی نابود شده‌اند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس واگذاری شرکت‌ها و کارخانجات به بخش خصوصی که اهلیت داشته باشد و می‌تواند واحد تولیدی و صنعتی را فعال و پویا کند مورد تاکید قرار داد و افزود: تاکنون که در این راستا اتفاق خوبی را در گیلان شاهد نبوده‌ایم و فقط دیدیم که با دلالان زد و بند شده و شرکت‌ها به ثمن بخس و در پشت پرده واگذار شده‌اند.

بهروزی‌فر با بیان اینکه بسیاری از شرکت‌های باسابقه گیلان با همین باندبازی‌ها و واگذاری‌های غیراصولی نابود شده‌اند ابراز داشت: سوله‌ها، زمین‌ها و ماشین‌آلات کارخانجات استان مانند شرکت پوشش و الکتریک به تاراج رفت از طرفی همان عده به دنبال شرکت‌های دیگر گیلان نیز هستند تا همان بلا را بر سر آنان هم بیاورند.

وی حضور آیت‌الله رئیسی در مجموعه دستگاه قضایی و تاکیدات مقام معظم رهبری در ارتباط با واگذاری شرکت‌های تولیدی و کارخانجات به بخش خصوصی که اهلیت دارد را هم متذکر شد و افزود: کسانی که در همین زمینه سوءاستفاده کردند باید نه تنها بیت‌المال را پس بدهند بلکه باید غرامت آن را هم به جهت ضرر و زیان‌های وارد شده بپردازند.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس با تاکید بر اینکه در پی پیگیری‌های رییس قوه قضائیه تعدادی از همین شرکت‌ها به بیت‌المال برگشتند و تعدادی هم هنوز برنگشته و باقی مانده‌اند اظهار داشت: رانت خواران تلاش می‌کنند که به طریقی این راه را برای خودشان هموار کنند که باید جلوی فعالیت‌های آنان گرفته شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اذعان کرد: یکی از خواسته‌های نمایندگان گیلان از آیت‌الله رئیسی این است که در رابطه با پرونده‌هایی که باز هستند به ویژه پرونده شرکت پوشش و الکتریک ایشان دستور صریح بدهند تا از طریق مراجع قضایی دیگر کسی نتواند نفوذ کند و بیت‌المال مردم را به تاراج ببرد.

بهروزی‌فر یکی از مشکلات استان‌های شمالی به ویژه گیلان را بحث اراضی ملی و منابع طبیعی آن دانست و افزود: افرادی از سایر استان‌ها به گیلان وارد می‌شوند و اراضی استان را به واسطه اینکه مردم ساکن در آن روستا مشکلات معیشتی زیادی دارند و از حیث اقتصاد بسیار ناتوان هستند خریداری کرده و تغییر کاربری را اعمال می‌کنند.

وی توجه بیشتر به روستائیان استان گیلان و رفع مشکلات و چالش‌های پیش‌روی آنان را خواستار شد و ابراز داشت: یک روستایی وقتی روی زمین خود نسل در نسل زندگی کرده و ساکن است یا حتی تصرفات سنواتی هم دارد وقتی می‌خواهد خانه‌ای را برای خود یا فرزندانش احداث کند با مشکلات عدیده‌ای مواجه می‌شود.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس ارتقاء سطح اقتصادی و معیشتی مردم روستا، ایجاد انگیزه در آنان جهت تولید و اشتغالزایی را اهداف مهمی که باید به جد پیگیری شود اعلام کرد و گفت: گیلان قطب بزرگ محصولات کشاورزی و گردشگری محسوب می‌شود و صنایع‌دستی هم در کنار این‌ها است از طرفی بخش کشاورزی ظرفیت خوبی برای ایجاد اشتغال دارد.

*گیلان در بحث فساد اداری جزو استان‌های اول کشور محسوب می‌شود

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، گیلان را از جمله استان‌هایی که در مقایسه با سایر نقاط کشور از حیث اشتغال بسیار عقب است خواند و عنوان کرد: گیلان در بحث فساد اداری جزو استان‌های اول کشور محسوب می‌شود که در اینجا هم این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس به اجرای پروژه‌های دولتی در گیلان هم اشاره کرد و بیان داشت: دولت برای اجرای این طرح‌ها و پروژه‌ها پول و اعتبار گذاشته است اما متاسفانه محیط زیست و منابع طبیعی عملا این پروژه‌ها را متوقف می‌کنند که با توقف کار این طرح‌ها جلوی توسعه استان هم گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه برخلاف یک روستایی اهل گیلان، افرادی با نازل‌ترین قیمت زمین‌هایی را خریداری کرده و به راحتی تغییر کاربری می‌دهند یادآور شد: شرایط جغرافیایی، اقلیمی، آب و هوایی و زیست محیطی در گیلان به گونه‌ای است که اگر بخواهیم همراهی نکنیم و به مردم در سطح استان کمک نکنیم عملا جلوی توسعه گیلان گرفته می‌شود.

بهروزی‌فر بحث پسماند و رودخانه‌های گیلان و مشکلاتی که در این حوزه وجود دارد را نیز متذکر شد و خاطرنشان کرد: رودخانه‌های گیلان محل تاخت و تاز و به تاراج بردن مصالح توسط بعضی از پیمانکاران سودجو و فرصت طلب شده که متاسفانه مدیران استانی هم در آن دخالت دارند و این برداشت بی‌رویه باعث تخریب رودخانه‌ها و بروز سیلاب‌های سهمگین شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.