تاریخ انتشار : جمعه 17 بهمن 1399 - 22:16
کد خبر : 88514

خانه تکانی زودهنگام در منطقه آزادانزلی/ بخت و اقبالی که روزبهان از دست داد!

خانه تکانی زودهنگام در منطقه آزادانزلی/ بخت و اقبالی که روزبهان از دست داد!

جارستان- سرویس اقتصادی؛ انزلی-بندرلجستیکی ترانزیت اشتباهات استراتژیک روزبهان و چند درسی که مدیر آینده باید به آن توجه نماید! هرچند که تغییر و تحول در دستگاههای اجرایی و سازمانها معمولا در راستای افزایش بهره‌وری و کارآمدی دستگاه یک اصل پذیرفته شده در تمامی نظامهای مدیریتی جهان است. بدین معنا که با تغییر مدیران و شیوه

جارستان- سرویس اقتصادی؛ انزلی-بندرلجستیکی ترانزیت

اشتباهات استراتژیک روزبهان و چند درسی که مدیر آینده باید به آن توجه نماید!

هرچند که تغییر و تحول در دستگاههای اجرایی و سازمانها معمولا در راستای افزایش بهره‌وری و کارآمدی دستگاه یک اصل پذیرفته شده در تمامی نظامهای مدیریتی جهان است. بدین معنا که با تغییر مدیران و شیوه های مدیریتی به‌نوعی، خون تازه در رگهای مدیریت جاری شده وکارکردهای دستگاه و خروجی آنها را دچار دگرگونی می‌کند.

در شرایطی که بنابر اعلام رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، تنها ۶ درصد نفت می فروشیم و درآمد قابل توجه دیگری هم نداریم و تنها چشم امید ما برای تامین هزینه های کشور، درآمدهای مالیاتی است.

با این حال با توجه به اینکه مناطق‌آزاد از پرداخت مالیات معاف هستند، چرا در یکسال اخیر سرمایه گذاری درمنطقه آزادانزلی رو به افول گذاشت؟

به نظرکارشناسان اقتصادی، مناطق آزاد تجاری می‌تواند در راستای مزیت سنجی منطقه و نیاز کشور حلقه دوم و سوم و چهارم را فعال کند؛ اما اگر برنامه‌ای وجود نداشته باشد، نمی‌توان به نتیجه رسید. گاهی رانت انتخاباتی سبب می‌شود بحث‌های غیرکارشناسانه در مورد مناطق آزاد مطرح شود.

هدف این نوشتار به منظور بررسی موشکافانه عملکرد مدیریتی روزبهان بعنوان مدیراسبق منطقه آزادانزلی نیست، بلکه شائبه‌های رفتارهای غیر کارشناسانه، رویکرد خلاف جهت جریان سیاستهای منطقه آزاد انزلی، فرصت‌سوزی از جذب منابع در توسعه منطقه و استان، عملکرد ناموفق و تقلیل جایگاه منطقه آزادانزلی به فرهنگسرا …. همه و همه باعث شد تا دبیر شورای عالی مناطق‌آزاد کشور نسبت به تغییر روزبهان وخانه تکانی درمنطقه آزاد انزلی اقدام نماید.

شاید لازم باشد تا مدیریت آینده سازمان با پایش اقدامات گذشته و با اتخاذ رویکرد جدید و توسعه منطقه آزاد زمینه جذب سرمایه گذاران و رونق کسب و کار را در سرلوحه اهداف کاری خود قرار دهد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.