تاریخ انتشار : جمعه 17 بهمن 1399 - 10:18
کد خبر : 88478

معاون معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان: دستورالعمل های بهداشتی در حمل و نقل عمومی به دقت رعایت شود

معاون معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان: دستورالعمل های بهداشتی در حمل و نقل عمومی به دقت رعایت شود

جارستان به نقل از ایرنا؛ معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان بر ضرورت رعایت دستورالعمل های بهداشتی پیشگیری از انتشار ویروس کرونا در ناوگان حمل نقل عمومی و تاکسی ها تاکید کرد. دکتر مسعود نوروزی روز جمعه در این باره اظهار داشت: به طور کلی حمل و نقل عمومی بویژه تاکسی ها

جارستان به نقل از ایرنا؛ معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان بر ضرورت رعایت دستورالعمل های بهداشتی پیشگیری از انتشار ویروس کرونا در ناوگان حمل نقل عمومی و تاکسی ها تاکید کرد.

دکتر مسعود نوروزی روز جمعه در این باره اظهار داشت: به طور کلی حمل و نقل عمومی بویژه تاکسی ها به دلیل بسته بودن و فضای محدود یکی از مواردی است که می تواند در انتقال ویروس کرونا نقش مهمی داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: ناوگان حمل و نقل عمومی، فضای مخلوط دارند از طرفی به دلیل اینکه در فصل زمستان به سر می بریم ممکن است تهویه مناسب نداشته باشند لذا می توانند عامل مهمی برای انتشار ویروس کرونا باشند.

نوروزی بیان داشت: برای پیشگیری از انتشار این ویروس باید رانندگان تاکسی و مسافران توصیه های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک را با دقت رعایت کنند.

وی اظهار داشت: در صندلی عقب خودرو به هیچ وجه سه نفر مسافر سوار نشود در تاکسی باید سه نفر مسافر شامل دو نفر صندلی عقب و یک نفر در جلو سوار شوند.

دکتر نوروزی با بیان اینکه در تاکسی و سایر وسایل حمل و نقل عمومی باید تهویه مناسب وجود داشته باشد، ادامه داد: شیشه خودروها باید پایین باشد ضمن اینکه حتی الامکان از روش های پرداخت الکترونیک استفاده شود و تا حد ممکن از پرداخت پول نقد خودداری شود.

هم اکنون ۴۶۷ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان های استان گیلان بستری هستند.

بر اساس آمارهای وزارت بهداشت و درمان؛ تاکنون یک میلیون و ۴۴۵ هزار و ۳۲۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۵۸ هزار و ۲۵۶ نفر رسیده است.

تاکنون یک میلیون و ۲۳۵ هزار و ۵۸۱ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند، ۳۸۲۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.