تاریخ انتشار : جمعه 17 بهمن 1399 - 10:08
کد خبر : 88471

رئیس قوه قضائیه: هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای رفع سریع مشکلات گیلان مصوب شد

رئیس قوه قضائیه: هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای رفع سریع مشکلات گیلان مصوب شد

جارستان به نقل از ایرنا؛ رئیس قوه قضائیه گفت: در جلسه شورای قضایی گیلان یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال از بودجه های استانی و منابع قوه قضائیه برای رفع سریع مشکلات استان تصویب شد. حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی شامگاه پنجشنبه در پایان سفر یک روزه خود به گیلان در جمع خبرنگاران

جارستان به نقل از ایرنا؛ رئیس قوه قضائیه گفت: در جلسه شورای قضایی گیلان یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال از بودجه های استانی و منابع قوه قضائیه برای رفع سریع مشکلات استان تصویب شد.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی شامگاه پنجشنبه در پایان سفر یک روزه خود به گیلان در جمع خبرنگاران در رشت عنوان کرد : این اعتبار مصوب شد و به مرور زمان تخصیص می یابد تا با جذب مناسب آن یک سری مشکلات خاص سریع رفع شود و بعد با بودجه سراسری مشکلات اساسی پیگیری شود.

وی با بیان اینکه در جلسه شورای قضایی استان گیلان با حضور نماینده ولی فقیه و استاندار گزارش هیات اعزامی ما ارایه شد، خاطر نشان کرد: نسبت به مشکل برخی زندان ها، پزشکی قانونی، شورای حل اختلاف و برخی از واحدهای دادگستری مواردی مطرح شد.

رئیس قوه قضاییه بیان داشت: در این جلسه اقدامی در ارتباط با رفع مشکل نیروی انسانی انجام گرفت و قرار شد تا نیروی انسانی مناسب برای رفع مشکلات در دادگستری جذب شود.

وی در ادامه با بیان اینکه گیلان از امکانات بسیار مادی و معنوی برخوردار است، اضافه کرد: به رغم همه امکاناتی که خداوند به این خطه از کشورمان داده، برخی از مشکلاتی که می تواند، نباشد این استان را گرفتار کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با اشاره به مشکلات برخی از واحدهای صنعتی و کارخانجات واگذار شده به بخش خصوصی در استان گیلان طی سال های گذشته اضافه کرد: کارخانه پوشش ایران یکی از این واحدها به شمار می رود که وضعیت آن بسیار تاسف آور است.

وی بیان داشت: امروز از کارخانه پوشش ایران تنها یک اسم باقی مانده است، حرکتی عمدی برای از بین بردن کارخانه و آزاد کردن زمین آن برای اقدامات بعدی صورت گرفته که هر کس ببیند متوجه می شود.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه این کارخانه حتما باید به وضعیت سابق حتی با شرایط بهتر برگردد، خاطر نشان کرد: زمینه فراهم است نظر مسئولان استان نیز برپایی کارخانه پوشش ایران بوده لذا این کار نیاز به پیگیری جدی دارد.

وی بیان داشت: در این میان کسانی که صنعت نساجی را به این روز درآوردند باید حتما تعقیب کیفری قرار گیرند و با آنها برخورد جدی شود ضمن آنکه با افرادی که با تخلف، ثروت ملی را اینگونه به آتش کشیدند نیز برخورد شود.

وی در ادامه تالاب انزلی را از سرمایه های ارزشمند دانست و اظهار داشت: این تالاب حتما باید حفظ شود برای این مهم علاوه بر کمیته ای که در دولت فعال است زیرکمیته ای هم باید فعال شود، استانداری و بخش های مسئول باید کار را به طور جدی دنبال کنند تا شاهد حفظ سرمایه ملی تالاب انزلی باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه مردم نباید نگران وضعیت پسماند باشند و این مشکل باید رفع شود، خاطر نشان کرد: پسماندها محیط زیست را تهدید می کند لذا این مهم باید سریع در گیلان پیگیری شود، در استانداری راهکارهایی را دنبال می کنند سازمان نظارتی و نیز بازرسی نیز باید این مهم را پیگیری کرده تا کار به نتیجه برسد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با تاکید بر اینکه جنگل ها به عنوان گنجینه های ارزشمند گیلان باید حفظ شود، اضافه کرد: جنگل ها نباید از ناحیه افراد سودجو، منفعت طلب و سوداگر تهدید شود و باید دست آنها قطع گردد.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه در صورت کمبود نیرو در حفظ جنگل ها می توان از سازمان های مردم نهاد و بسیجی کمک گرفت، اظهار داشت: مگر می توانند اجازه دهند که جنگل امروز مورد تهدید و تصرف عده ای خطاکار قرار گیرد و محیط زیست از ناحیه آنها به هم ریخته و آسیب بیند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.