تاریخ انتشار : پنجشنبه 16 بهمن 1399 - 10:16
کد خبر : 88400

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها: تولید علم و قدرت دفاعی ایران پرافتخار است

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها: تولید علم و قدرت دفاعی ایران پرافتخار است

جارستان به نقل از ایرنا؛ رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور گفت: با توجه به محدودیت ها و تحریم ها تولید علم و جریان قدرت دفاعی کشور ما پرافتخار است. حجت الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی شامگاه چهارشنبه در نشستی با روسا و مسئولان نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های

جارستان به نقل از ایرنا؛ رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور گفت: با توجه به محدودیت ها و تحریم ها تولید علم و جریان قدرت دفاعی کشور ما پرافتخار است.

حجت الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی شامگاه چهارشنبه در نشستی با روسا و مسئولان نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های گیلان اظهار داشت: قدرت نظامی آمریکا بر ناوهای هوابر استوار است اما جریان دفاعی کشور ما به نقطه ای رسیده که این قدرت را به چالش کشیده است.

وی بیان داشت: قدرت دفاعی بازدارنده کشور به برکت دانشگاه ها و دانشمندان کشورمان است که اینگونه به پیشرفت های گوناگون دست یافته ایم.

حجت الاسلام رستمی با اشاره به پیشرفت های کشور در بخش های مختلف بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: امسال ۴۰ دانشگاه جمهوری اسلامی در بین یک هزار و ۴۰۰ دانشگاه برتر دنیا قرار گرفته اند.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران دو درصد از تولید علم دنیا را دارد در حالیکه در ابتدای انقلاب این میزان یک دهم درصد بود.

وی با بیان اینکه در تولید دانش نانو جایگاه چهارم دنیا را داریم، اضافه کرد: هر ساله تولید محصولات نانو، تجارت و صادرات نانو پایه در کشور گاه ۵۰، ١٠٠ و ٢٠٠ درصد رشد دارد.

حجت الاسلام و المسلمین رستمی در ادامه با تشریح کارکردهای دانشگاه اظهار داشت: تربیت کارشناس و نیروی متخصص یکی از کارکردهای دانشگاه است ضمن اینکه دانشگاه ها در رفع مشکلات و مسایل جامعه نقش مهمی دارند.

وی در ادامه سخنانش با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: تلاش زیادی می شود تا مردم را از آنچه بودند و تلاش هایی که انجام شده و نسبت به دستاوردهای عظیمی که امروز بدست آورده اند و در جایگاهی که قرار گرفته اند، غافل کنند و در این رابطه قطعا دانشگاه ها و اساتید و مجموعه فاخر رسالت سنگینی دارند.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور بیان داشت: گیلان، استانی دور از تمدن و اثرگذار نبود بلکه یکی از استان های مؤثر در فضای تحولات سیاسی اجتماعی کشور بوده و همچنان هم خواهد بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.