تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 بهمن 1399 - 11:52
کد خبر : 88311

بدهی کارفرمایان گیلانی به تامین اجتماعی استان از ۹۰۰ میلیارد تومان گذشت

بدهی کارفرمایان گیلانی به تامین اجتماعی استان از ۹۰۰ میلیارد تومان گذشت

جارستان: بیش از ۳۶۰۰۰ کارفرمای مدیون بابت حق بیمه ، افزون بر ۹۰۰ میلیارد تومان به تامین اجتماعی گیلان بدهی دارند . منوچهر امیری شیراز معاون منابع بیمه ای اداره کل تامین اجتماعی گیلان با اعلام این خبر افزود : بر اساس آخرین صورتحساب صادره لغایت شهریورماه سالجاری ، تعداد ۳۶۴۳۴ کارفرمای گیلانی افزون بر

جارستان: بیش از ۳۶۰۰۰ کارفرمای مدیون بابت حق بیمه ، افزون بر ۹۰۰ میلیارد تومان به تامین اجتماعی گیلان بدهی دارند .

منوچهر امیری شیراز معاون منابع بیمه ای اداره کل تامین اجتماعی گیلان با اعلام این خبر افزود : بر اساس آخرین صورتحساب صادره لغایت شهریورماه سالجاری ، تعداد ۳۶۴۳۴ کارفرمای گیلانی افزون بر ۹۱۴ میلیارد تومان بابت حق بیمه به تامین اجتماعی بدهکار هستند .

وی با بیان اینکه از این رقم ۷۹۳ میلیارد تومان بدهی قطعی مربوط به سنوات گذشته و ۱۲۱ میلیارد تومان بدهی برآوردی قابل اعتراض مربوط به شش ماهه اول سالجاری است خاطر نشان ساخت : کارفرمایان در صورت داشتن مدارک مستند مغایر با محاسبات بیمه ای میتوانند از طریق سامانه خدمات غیرحضوری به نشانی es.tamin.ir  نسبت به ثبت اعتراض و درخواست رسیدگی در هیات های تشخیص مطالبات اقدام نمایند .

معاون اداره کل تامین اجتماعی گیلان با اشاره به اینکه تامین منابع برای ارائه تعهدات به بیمه شدگان و مستمری بگیران در این سازمان از محل حق بیمه ها بوده و مشارکت و انجام تکالیف قانونی بصورت درست و بموقع از سوی کارفرمایان در انجام آن بسیار حائز اهمیت است اظهار داشت : در استان تنها ۶۰ تا ۶۵ درصد میزان تعهدات از محل وصول حق بیمه ها تحقق مییابد و مابقی از سرمایه گذاری های اقتصادی سازمان و منابع استانهای دارای تراز مثبت تامین میگردد .

منوچهر امیری شیراز همچنین اذعان داشت : هرچند بر اساس مفاد قانونی ماده ۵۰ تامین اجتماعی ، انجام اقدامات اجرائی از قبیل بازداشت حساب یا توقیف اموال واملاک و … جهت وصول مطالبات امکانپذیر است ولیکن در راستای رویکرد تعاملاتی و بمنظور مساعدت و همراهی با واحدهای تولیدی و حمایت از این حوزه تلاش داریم تا کمتر از این ابزار و امکان قانونی بهره ببریم .

وی خاطر نشان ساخت علیرغم تنگناها و مشکلات اقتصادی موجود ، بخش قابل توجهی از کارفرمایان دراستان با ارسال بموقع لیست و پرداخت حق بیمه علاوه بر صیانت از جامعه کارگری و رعایت حقوق آنها ، در انجام تعهدات یاریگر ما هستند که از این حیث سپاسگزار این گروه از شرکای اجتماعی خود هستیم .

شایان ذکر است بدهی مربوطه تا پایان شهریورماه سالجاری بوده و پیش بینی میگردد این رقم تا پایان سال از مرز ۱۰۰۰ میلیارد تومان عبور نماید . 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.