تاریخ انتشار : سه شنبه 14 بهمن 1399 - 10:00
کد خبر : 88201

آمار مبتلایان کرونایی در گیلان افزایش یافت

آمار مبتلایان کرونایی در گیلان افزایش یافت

جارستان به نقل از ایرنا؛ معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: تعداد مبتلایان به بیماری کووید ١٩ بستری در بیمارستان های استان ۱۵ درصد نسبت به هفته قبل افزایش یافت. دکتر مسعود نوروزی روز سه شنبه اظهار داشت: هم اکنون ۴۹۰ بیمار بستری مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان های استان بستری

جارستان به نقل از ایرنا؛ معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: تعداد مبتلایان به بیماری کووید ١٩ بستری در بیمارستان های استان ۱۵ درصد نسبت به هفته قبل افزایش یافت.

دکتر مسعود نوروزی روز سه شنبه اظهار داشت: هم اکنون ۴۹۰ بیمار بستری مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که از ابتدای هفته روند رو به رشدی دارد.

وی با بیان اینکه رعایت توصیه های پیشگیری از انتشار ویروس کرونا همچنان از ضروریات بی چون و چرا است، خاطر نشان کرد: افزایش بیماران مبتلا به کووید ١٩ به دلیل عادی انگاری و سهل انگاری در رعایت توصیه های بهداشتی پیشگیرانه است.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان بازارها را از مکان های بسیار خطرناک برای انتقال ویروس کرونا عنوان کرد و افزود: به دلیل اینکه مردم و بازاریان نیاز به فعالیت و حضور در بازار دارند نمی توان این مکان ها را تعطیل کرد اما دستورالعمل های بهداشتی باید به طور جدی در بازارها رعایت شود.

وی با بیان اینکه فروشندگان حتما باید کد رهگیری داشته باشند، خاطر نشان کرد: تهویه مغازه ها باید مناسب باشد، رعایت فاصله گذاری فیزیکی در داخل مغازه و درخواست از مشتری برای استفاده از ماسک بر عهده فروشنده و پیشه ور است.

بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت و درمان ؛ تاکنون یک میلیون و ۴۲۴ هزار و ۵۹۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۵۸ هزار و ۳۸ نفر رسیده است.

تاکنون یک میلیون و ۲۱۶ هزار و ۳۰۵ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند، ۳۸۹۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون ۹ میلیون و ۳۴۰ هزار و ۲۵۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.