تاریخ انتشار : دوشنبه 13 بهمن 1399 - 22:57
کد خبر : 88166

مرحله دوم غربالگری کرونا در آستارا آغاز شد

مرحله دوم غربالگری کرونا در آستارا آغاز شد

جارستان به نقل از ایرنا؛ سرپرست شبکه بهداشت و درمان آستارا از آغاز اجرای مرحله دوم غربالگری کرونا موسوم به طرح شهید سردار سلیمانی در این شهرستان خبر داد. فرید بصیری مقدم روز دوشنبه در این مورد گفت: مرحله دوم این طرح سالمندان بالای ۶۰ سال و زنان باردار را پوشش می دهد و در

جارستان به نقل از ایرنا؛ سرپرست شبکه بهداشت و درمان آستارا از آغاز اجرای مرحله دوم غربالگری کرونا موسوم به طرح شهید سردار سلیمانی در این شهرستان خبر داد.

فرید بصیری مقدم روز دوشنبه در این مورد گفت: مرحله دوم این طرح سالمندان بالای ۶۰ سال و زنان باردار را پوشش می دهد و در مرحله نخست، ۸۸ هزار نفر غربالگری و ۲۷۳ بیمار مشکوک به کرونا شناسایی شده بودند.

وی افزود: در مرحله دوم طرح، بهورزان و مراقبین سلامت مراکز و خانه های بهداشت با تماس تلفنی با جمعیت تحت پوشش خود، وضعیت زنان باردار و سالمندان را جویا می شوند و در صورت وجود علائم کرونا به منازل مراجعه و نمونه گیری و تست خواهند کرد.

وی بیان کرد: همکاری مردم با عوامل شبکه بهداشت ضروری است و پنج هتل و ۱۰ مهمانسرا با همکاری فرمانداری برای قرنطینه بیماران مشکوک به کرونا اختصاص یافته است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان آستارا افزود: شهروندان از تجمع در نانوایی ها و سوپرمارکت ها خودداری کنند و امیدواریم با رعایت دستورالعمل های بهداشتی وضعیت کرونا از زرد به آبی تغییر یابد.

بصیری مقدم گفت: پیگیری، شناسایی و رهگیری هدفمند بیماران در دستور کار است و همه پزشکان عضو سازمان نظام پزشکی آستارا با ما همکاری کنند.

شیوع ویروس کرونا جهان را درگیر خود کرده و بهترین راهکار قطع زنجیره انتقال آن، ماندن در خانه، خودداری از سفر و رعایت پروتکل های بهداشتی است.

بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.