تاریخ انتشار : شنبه 11 بهمن 1399 - 15:39
کد خبر : 87855

بیش از۱۰۰پروژه ارتباطی در گیلان طی دهه فجر آماده بهره برداری است

بیش از۱۰۰پروژه ارتباطی در گیلان طی دهه فجر آماده بهره برداری است

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان از بهره برداری افزون بر یکصد پروژه ارتباطی به ارزش یک هزار و ۸۷۰ میلیارد ریال در دهه مبارک فجر در استان خبر داد. فرزاد توکلی روز شنبه با اشاره به پروژه های قابل افتتاح و بهره برداری در دهه مبارک فجر در استان

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان از بهره برداری افزون بر یکصد پروژه ارتباطی به ارزش یک هزار و ۸۷۰ میلیارد ریال در دهه مبارک فجر در استان خبر داد.

فرزاد توکلی روز شنبه با اشاره به پروژه های قابل افتتاح و بهره برداری در دهه مبارک فجر در استان افزود: بیش از ۷۰ پروژه از این طرح های ارتباطی قابل بهره برداری مربوط به بخش خصوصی و با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۳۶۷ میلیارد ریال و ۳۰ پروژه دیگر توسط بخش دولتی با اعتبار ۵۰۳ میلیارد ریال به بهره برداری می‌رسد.

وی تصریح کرد: بخش قابل توجهی از پروژه های بخش دولتی مربوط به توسعه زیرساخت های شبکه دیتا در استان بوده و بخشی نیز مربوط به توسعه شبکه پهن باند و تلفن همراه در روستاهای کمتر توسعه یافته و پروژه های بخش خصوصی به طور عمده مربوط به توسعه شبکه پهن باند و تلفن همراه در مناطق روستایی و کم برخوردار است.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان خاطر نشان کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در راستای اجرای عدالت ارتباطی و کاهش شکاف دیجیتالی بین شهر و روستا، تمام تلاش خود را به کار خواهد گرفت تا همسان سازی و ارائه سرویس و خدمات حوزه فناوری اطلاعات به صورت یکسان در تمام نقاط استان انجام شود.

در حال حاضر افزون بر یک هزار و ۷۹۰ سایت مخابراتی نسل سوم و یک هزار و ۶۰۰ سایت نسل چهارم در گیلان فعال و بیش از چهار میلیون و ۷۹ هزار مشترک تلفن همراه نیز در استان وجود دارد. همچنین بیش از ۲ میلیون و ۶۱۳ هزار مشترک این استان از اینترنت سیار و ثابت استفاده می کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.