تاریخ انتشار : جمعه 10 بهمن 1399 - 22:14
کد خبر : 87789

رفت و آمد فردوسی در فهرست آثار ملی؛ هتلی که نامش از فهرست میراث ملی خط خورد

رفت و آمد فردوسی در فهرست آثار ملی؛ هتلی که نامش از فهرست میراث ملی خط خورد

جارستان به نقل از صدا و سیما؛ هتل فردوسی رشت که فقط یک سال از ثبت ملی آن می گذرد، از فهرست آثار ملی خط خورد و قرار است دوباره به این فهرست برگردد. معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان امروز گفت: هتل فردوسی رشت در مرکز این شهر

جارستان به نقل از صدا و سیما؛ هتل فردوسی رشت که فقط یک سال از ثبت ملی آن می گذرد، از فهرست آثار ملی خط خورد و قرار است دوباره به این فهرست برگردد.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان امروز گفت: هتل فردوسی رشت در مرکز این شهر در سال ۹۸ در فهرست آثار ملی ثبت شده بود که با شکایت مالک و براساس رای دیوان عدالت اداری از فهرست آثار ملی کشور خط خورد.

ولی جهانی در پاسخ به این سوال که صحبت هایی مبنی بر تخریب این بنا به گوش می رسد هم گفت : خیابان شریعتی رشت که هتل فردوسی در آن قرار دارد، در آستانه ثبت ملی قرارد دارد و براین اساس ، طبق ضوابط میراث فرهنگی ، این بنای تاریخی دوباره در این فهرست قرار خواهد گرفت و تخریب آن غیر قانونی است.

وی با بیان اینکه هتل فردوسی رشت، تلفیقی از سبک معماری بومی گیلان و اروپای شرقی است افزود : این بنای تاریخی ۸۵ سال قدمت دارد و مربوط به دوره پهلوی اول است.

هتل فردوسی رشت در سال ۱۳۸۴ با کاربری ساختمان اداری به عنوان نخستین ساختمان شورای شهر رشت استفاده شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.