تاریخ انتشار : پنجشنبه 9 بهمن 1399 - 21:15
کد خبر : 87706

پایش و غربالگری بیش از ۷۰۰ هزار خانوار با اجرای طرح محله و خانواده ‌محور شهید حاج قاسم سلیمانی در گیلان

پایش و غربالگری بیش از ۷۰۰ هزار خانوار با اجرای طرح محله و خانواده ‌محور شهید حاج قاسم سلیمانی در گیلان

جارستان: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، از پایش و غربالگری بیش از ۷۰۰ هزار خانوار با اجرای طرح محله و خانواده ‌محور شهید حاج قاسم سلیمانی در استان خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان(وبدا)؛  دکتر آبتین حیدرزاده – معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان  با بیان اینکه طرح شهید

جارستان: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، از پایش و غربالگری بیش از ۷۰۰ هزار خانوار با اجرای طرح محله و خانواده ‌محور شهید حاج قاسم سلیمانی در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان(وبدا)؛  دکتر آبتین حیدرزاده – معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان  با بیان اینکه طرح شهید سلیمانی از ششم آذر ماه سالجاری در مناطق تحت پوشش دانشگاه به اجرا در آمده و تاکنون ادامه دارد، خاطر نشان کرد: در قالب این طرح، تیم های حمایتی، رهگیری، مراقبتی و نظارتی فعال و به صورت محله محور و خانه به خانه در مسیر کنترل ویروس کرونا تلاش می کنند.

وی تصریح کرد: در قالب این برنامه، ۲۰۶۲ تیم حمایتی، ۹۸۷ تیم رهگیری، ۲۶۳ تیم مراقبتی و  186 تیم نظارتی با همکاری بسیج جامعه پزشکی، سازمان بسیج مستضعفان ، هلال احمر و سایر نهادهای مرتبط تشکیل شده است .

 دکتر حیدراده، کاهش آمار ابتلا و بستری ناشی از کرونا را  مهمترین دستاورد این طرح در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی گیلان عنوان کرد و اذعان داشت: بیش از ۷۰۰ هزار خانوار در استان با اجرای طرح شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی با عنوان مدیریت و کنترل کرونا به شیوه محله و خانواده محور از ششم آذر تاکنون از نظر بیماری کووید ۱۹ مورد ارزیابی و غربالگری قرار گرفته اند.

 دکتر حیدرزاده با بیان اینکه حضور داوطلبانه مردم در تمامی برهه‌های زمانی از ابتدای انقلاب تاکنون بی‌نظیر بوده است، خاطرنشان کرد: در ایام بحران کرونا می‌توان با نگرش مثبت، تمرکز بالا و اطمینان دادن به خود و دیگران در نبرد با این ویروس منحوس پیروز شد.

وی استفاده از توان نیروهای مقاومت بسیج و مشارکت های مردمی، اجرای برنامه به شکل محله محور، تکیه بر نظام شبکه بهداشتی، درمانی گسترده و قوی کشور، رعایت موازین کنترل عفونت و حفاظت فردی، بهره مندی از ظرفیت های برنامه هر خانه یک پایگاه سلامت و …. را از مهمترین اصول اجرای این برنامه عنوان کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان خاطر نشان کرد: اطلاع رسانی با هدف رعایت دستورالعمل های  بهداشتی توسط افراد، کمک به شناسایی و ارجاع به موقع مبتلایان به مراکز درمانی، کمک به رفع موانع قرنطینه، کمک های معیشتی، پیگیری امور شخصی، فراهم آوری خدمات تکمیل درمان و …. از  جمله مواردی است که در این طرح به آن پرداخته می شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.