تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 بهمن 1399 - 19:56
کد خبر : 86897

صید افزون بر ۱۳۸ تن از ماهیان استخوانی در بندرکیاشهر

صید افزون بر ۱۳۸ تن از ماهیان استخوانی در بندرکیاشهر

جارستان به نقل از ایرنا؛ رییس اداره شیلات آستانه اشرفیه از صید ۱۳۸ تن و ۴۸۹ کیلوگرم انواع ماهیان استخوانی از آبهای خزر در محدوده بندرکیاشهر خبر داد. حسن قاسمپور روز چهارشنبه با اشاره به اینکه این میزان صید از آغاز فصل صید تا صبح امروز توسط یکهزار نفر از صیادان فعال در ۱۱ شرکت

جارستان به نقل از ایرنا؛ رییس اداره شیلات آستانه اشرفیه از صید ۱۳۸ تن و ۴۸۹ کیلوگرم انواع ماهیان استخوانی از آبهای خزر در محدوده بندرکیاشهر خبر داد.

حسن قاسمپور روز چهارشنبه با اشاره به اینکه این میزان صید از آغاز فصل صید تا صبح امروز توسط یکهزار نفر از صیادان فعال در ۱۱ شرکت تعاونی پره صیادی منطقه صورت گرفته افزود: این ماهیان استخوانی صید شده شامل ، ۹۱ تن و ۷۵۴ کیلوگرم کفال، ۳۷تن و ۴۲۶ کیلوگرم سفید، ۲ تن و ۶۰۵ کیلوگرم کپور و ۶ تن و ۷۰۴ کیلوگرم سایر ماهیان استخوانی است.

وی با بیان اینکه برای صید این ماهیان ، ۲ هزار و ۲۹۸ نوبت پره کشی توسط صیادان بندر کیاشهر انجام شده ادامه داد: ماهیان صید شده توسط صیادان منطقه در سه مرکز اصلی فروش ماهی شهر بندر کیاشهر، کوی امام بندر کیاشهر و دستک به خریداران عرضه می شود.

به گفته قاسمپور ، صید ماهیان استخوانی از بیستم مهرماه امسال در ۳۷ کیلومتر از سواحل بندرکیاشهر با رعایت پروتکل های بهداشتی و همچنین رعایت فاصله گذاری اجتماعی آغاز و تا پانزدهم فروردین ماه سال آینده ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به سرمای هوا یادآور شد: شرایط جوی ( سرما) طی روزهای اخیر کاهش صید ماهیان استخوانی در سواحل بندرکیاشهر را به همراه داشته ، ضمن آنکه با توجه به پیش بینی های صورت گرفته در خصوص بارش برف و شدت سرما ، صید ماهیان استخوانی توسط شرکت های تعاونی پره صیادی منطقه تا روز جمعه تعطیل است.

شهرستان آستانه اشرفیه در شرق استان گیلان ، با داشتن دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر دارای ۱۰۵ روستا و حدود ۱۰۸ هزار نفر جمعیت است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.