تاریخ انتشار : دوشنبه 29 دی 1399 - 21:12
کد خبر : 86712

شهرداری آستارا عقیم‌سازی سگ‌های بی‌صاحب را آغاز کرد

شهرداری آستارا عقیم‌سازی سگ‌های بی‌صاحب را آغاز کرد

جارستان به نقل از ایرنا؛ شهردار آستارا از آغاز اجرای طرح عقیم‌سازی سگ‌های بی‌صاحب با هدف کنترل جمعیت و کاهش حضور این حیوانات در معابر و خیابان‌ها خبر داد. جواد معیتی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در شهرداری آستارا اظهار کرد: کشتار، راه حل مناسبی برای جمع آوری سگ های ولگرد از سطح شهرها و

جارستان به نقل از ایرنا؛ شهردار آستارا از آغاز اجرای طرح عقیم‌سازی سگ‌های بی‌صاحب با هدف کنترل جمعیت و کاهش حضور این حیوانات در معابر و خیابان‌ها خبر داد.

جواد معیتی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در شهرداری آستارا اظهار کرد: کشتار، راه حل مناسبی برای جمع آوری سگ های ولگرد از سطح شهرها و روستاها نیست و بهترین روش کاهش جمعیت این حیوانات عقیم سازی است.

وی بیان کرد: به همت سازمان مردم نهاد جمعه های مهربانی و با مشارکت شهرداری در چند روز گذشته چهار قلاده سگ بدون صاحب در کلینیکی توسط دامپزشک عقیم سازی شد و این طرح تا پایان سال ادامه دارد.

وی اضافه کرد: در سال جاری برای حفظ آرامش و کاهش نگرانی شهروندان، پناهگاه موقتی به مساحت ۵۰۰ متر مربع در جنب باغ پرندگان و خارج از شهر برای کنترل و نگهداری سگ‌های بدون صاحب اختصاص یافته است.

شهردار آستارا افزود: این پناهگاه محلی امن برای زیست سگ هاست و نگهداری آنها در این مرکز خاص، آسیب ها و تهدیدها را نسبت به شهروندان و حتی خود این جانوران به حداقل می رساند.

وی بیان کرد: ۸۰ قلاده سگ بدون صاحب توسط سازمان مردم نهاد جمعه‌های مهربانی و شهرداری پس از زنده‌ گیری به پناهگاه منتقل و سپس عملیات شستشو، انگل زدایی و واکسینه بر روی آنها انجام شده است.

وی افزود: در محدوده شهر آستارا حدود ۱۰۰ قلاده سگ بدون صاحب وجود دارد و با عقیم سازی، جمعیت آنها به مرور زمان کاهش خواهد یافت و مشارکت شبکه دامپزشکی در عقیم سازی قابل قدردانی است.

معیتی گفت: دوستداران و حامیان حیوانات و افرادی که توانایی و شرایط نگهداری از سگ‌ها را دارند می‌توانند با مراجعه به معاونت خدمات شهری آستارا نسبت به دریافت و نگهداری این حیوانات اقدام کنند.

بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده و مرکز آن یکی از ۲۰ شهر گردشگرپذیر ایران است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.