تاریخ انتشار : پنجشنبه 25 دی 1399 - 20:59
کد خبر : 86372

شعله بخاری ها در گیلان پایین کشیده شد

شعله بخاری ها در گیلان پایین کشیده شد

جارستان به نقل از ایرنا؛ دمای هوا در گیلان با نفوذ جریانات جنوبی و وزش باد گرم از روز چهارشنبه افزایش یافت و شعله بخاری ها پایین کشیده شد . امروز ( پنجشنبه) دمای هوا در شهر سیاهکل از مناطق کوهستانی گیلان به ۲۸ درجه سانتی گراد و دمای رشت نیز  به ۲۵ درجه سانتی گراد رسید که

جارستان به نقل از ایرنا؛ دمای هوا در گیلان با نفوذ جریانات جنوبی و وزش باد گرم از روز چهارشنبه افزایش یافت و شعله بخاری ها پایین کشیده شد .

امروز ( پنجشنبه) دمای هوا در شهر سیاهکل از مناطق کوهستانی گیلان به ۲۸ درجه سانتی گراد و دمای رشت نیز  به ۲۵ درجه سانتی گراد رسید که به گفته معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی گیلان ؛  بیشینه دما در این دو شهر روز گذشته ۱۹ درجه سانتی گراد بوده است .

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی گیلان گفت: طی جمعه نیز وزش باد شدید گرم و خیلی شدید در استان پیش بینی می شود و از روز شنبه تا دوشنبه تداوم وزش باد گرم شدید را در بعضی نقاط خواهیم داشت .

شبنم هادی نژاد غروب پنجشنبه در مصاحبه با ایرنا اظهار داشت: همچنین طی این مدت؛  به سبب گذر امواج ناپایدار از منطقه ، افزایش ابر  و رگبار پراکنده باران دور از انتظار نیست.

وی خاطرنشان کرد: بر همین اساس؛ آسمان استان برای روز جمعه کمی تا نیمه ابری، وزش باد گرم ( شدید یا خیلی شدید) ، افزایش دما و گاهی افزایش ابر و برای روز شنبه کمی تا نیمه ابری ، بعضی ساعت ها وزش باد گرم ( بعضی نقاط به ویژه ارتفاعات و دامنه ها شدید ، اواخر وقت افزایش ابر و رگبار پراکنده را شاهد خواهیم بود.

وی به بیشینه و کمینه دمای استان نیز اشاره و یادآوری کرد : طی شبانه روز گذشته بیشترین و کمترین دما مربوط به سیاهکل با ۲۸ درجه سانتی گراد و رشت و لاهیجان با چهار درجه سانتی گراد بوده است.

 هادی نژاد  با اشاره به وزش باد شدید در بعضی نقاط استان گفت: سرعت باد در روستای اسب بونی در ارتفاعات تالش به حدود ۱۱۰ کیلومتر در لحظه  ساعت رسید  و در جلگه نیز بیشترین وزش باد در ایستگاه فرودگاه رشت اتفاق افتاد که شاهد سرعت وزش باد بین ۴۳ تا ۴۵ کیلومتر بر ساعت در لحظه بودیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.