تاریخ انتشار : شنبه 20 دی 1399 - 22:54
کد خبر : 85942

غربالگری کرونا ویژه سالمندان هفته آینده در گیلان اجرایی می شود

غربالگری کرونا ویژه سالمندان هفته آینده در گیلان اجرایی می شود

جارستان به نقل از ایرنا؛ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از اجرای طرح غربالگری کرونا ویژه سالمندان از هفته آینده در استان خبر داد. دکتر آبتین حیدرزاده روز شنبه در حاشیه برگزاری جلسه ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پیربودن استان گیلان و آسیب پذیری بیشتر سالمندان از اهداف اجرای

جارستان به نقل از ایرنا؛ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از اجرای طرح غربالگری کرونا ویژه سالمندان از هفته آینده در استان خبر داد.

دکتر آبتین حیدرزاده روز شنبه در حاشیه برگزاری جلسه ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پیربودن استان گیلان و آسیب پذیری بیشتر سالمندان از اهداف اجرای این طرح است.

وی با بیان اینکه سالمندان در طرح مبارزه با کرونا یک گروه ویژه و مورد توجه  هستند که این بخش را جدا از سایر اقشار جامعه و به طور خاص بررسی می کنیم،  اضافه کرد: از هفته آینده با کمک بسیج جامعه پزشکی، سپاه پاسداران و بسیجیان در گیلان طرح ویژه ارزیابی وضعیت سالمندان از نظر ابتلا به ویروس کرونا اجرا می شود.

وی خاطر نشان کرد: در این طرح هدف پوشش سالمندان بالای ۶۰ سال استان است.

وی با بیان اینکه در جریان اجرای این طرح تلفنی با سالمندان و سفیران سلامت آنان صحبت می شود، اضافه کرد: ضمن آنکه در قالب این طرح از سالمندان خواسته می شود تا ضمن طرح نیازهایشان اعلام کنند که چه کارها و اقداماتی را می توانیم برای آنها انجام دهیم تا حتی المقدور از منزل خارج نشوند.  

حیدرزاده  اظهار داشت: تمام تلاش ما این است که همه ٣٠٠ هزار سالمند گیلان در این طرح تحت پوشش قرار گیرند و سلامت آنان در مقابل این ویروس خطرناک حفظ شود.

وی پیش بینی کرد : اجرای این طرح به احتمال زیاد یک ماه به طول انجام تا کل جمعیت سالمند استان بررسی شوند.

۴۵۰ بیمار مبتلا به ویروس کرونا نیز هم اینک بر اساس آمارها در بیمارستان های گیلان بستری هستند.

گیلان، پیرترین استان کشور است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.