تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 دی 1399 - 23:35
کد خبر : 85659

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس: اشتغال و ازدواج مهم‌ترین چالش‌ جوانان/معضل مسکن با پرداخت ۱۸ برابری مالیات حل نمی‌شود

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس: اشتغال و ازدواج مهم‌ترین چالش‌ جوانان/معضل مسکن با پرداخت ۱۸ برابری مالیات حل نمی‌شود

جارستان به نقل از شبستان؛ دلخوش اباتری پرداخت ۱۸ برابری مالیات توسط انبوه‌سازان و اینکه چنین روش‌هایی معضل مسکن را حل نمی‌کند مورد اشاره قرار داد و گفت: اشتغال و ازدواج از مهم‌ترین چالش‌های قشر جوان است. «سید کاظم دلخوش اباتری» با بیان اینکه در حال حاضر اشتغال و ازدواج از مهم‌ترین چالش‌های قشر جوان

جارستان به نقل از شبستان؛ دلخوش اباتری پرداخت ۱۸ برابری مالیات توسط انبوه‌سازان و اینکه چنین روش‌هایی معضل مسکن را حل نمی‌کند مورد اشاره قرار داد و گفت: اشتغال و ازدواج از مهم‌ترین چالش‌های قشر جوان است.

«سید کاظم دلخوش اباتری» با بیان اینکه در حال حاضر اشتغال و ازدواج از مهم‌ترین چالش‌های قشر جوان محسوب می‌شود و برای آن چاره‌اندیشی خاصی هم نشده است اظهار داشت: معضل مسکن نیز از دیگر مشکلاتی است که برای حل آن باید برنامه‌های قوی‌تری در کشور اجرایی شود.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس با تاکید بر اینکه رویکردهایی نظیر پرداخت ۱۸ برابری مالیات توسط انبوه‌سازان مشکل مردم و چالش‌های حوزه مسکن را در کشورمان آنطور که باید و شاید حل نمی‌کند تصریح کرد: علاوه بر این‌ها شاهد هستیم که بسیاری از جوانان تحصیلات عالیه دارند اما به علت معضلات اقتصادی نتوانسته‌اند شغلی برای خود پیدا کنند.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس تدوین برنامه‌های جامع‌تر برای مواجهه با چالش بزرگ مسکن را ضروری خواند و با بیان اینکه متولیان امر باید در این زمینه به دنبال اجرای روش‌هایی جدید باشند افزود: واگذاری زمین با شرایط عادلانه و نرخ سود پایین برای ساخت مسکن از جمله اقداماتی است که اجرای آن می‌تواند اثربخش واقع شود.

دلخوش‌اباتری بسیج تمام نیروها و قوای سه‌گانه برای رفع مشکلات بیکاری و تبعات ناشی از کمبود فرصت‌های شغلی برای جوانان را ضروری خواند و یادآور شد: با حمایت از سرمایه‌گذاران واقعی مطابق با رهنمودهای مقام معظم رهبری فرصت‌های جدید شغلی ایجاد می‌شود اما این موضوع در استانی نظیر گیلان به خوبی محقق نشده است.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس نامگذاری امسال به نام سال جهش تولید توسط مقام معظم رهبری را هم مورد اشاره قرار داد و اذعان کرد: در حال حاضر به علت برخی موانع و معضلاتی که در حوزه‌هایی مانند بانکی و سرمایه‌گذاری وجود دارد روند توسعه و پیشرفت در بخش تولید دچار اختلال شده است.

وی با تاکید بر اینکه برای حمایت از تولیدات داخلی و خودکفایی مشکل چندانی در بخش قانونگذاری وجود ندارد و بیشتر مشکلات از عدم اجرا و یا اجرای ناقص قوانین و مصوبات ایجاد شده است خاطرنشان کرد: با تمام این‌ها مجلس همواره برای حمایت از تولید داخلی آمادگی دارد چنانچه در سال‌های اخیر نیز مصوبات خوبی در این زمینه داشته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.