تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 دی 1399 - 19:42
کد خبر : 85633

افزایش ۱۳ درصدی جابجایی کالا توسط حمل‌ونقل عمومی/ در ۸ ماه نخست سال ۷ میلیون تن کالا جابجا شد

افزایش ۱۳ درصدی جابجایی کالا توسط حمل‌ونقل عمومی/ در ۸ ماه نخست سال ۷ میلیون تن کالا جابجا شد

جارستان به نقل از فارس؛ به گفته مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان در هشت ماه نخست سال جدید هفت میلیون تن کالا از طریق وسایل حمل‌ونقل عمومی جابجا شده که نسبت به مشابه سال گذشته با افزایش ۱۳ درصدی در این حوزه مواجه بوده‌ایم. جمهوری اسلامی ایران هزاران کیلومتر جاده دارد که مبدأ و

جارستان به نقل از فارس؛ به گفته مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان در هشت ماه نخست سال جدید هفت میلیون تن کالا از طریق وسایل حمل‌ونقل عمومی جابجا شده که نسبت به مشابه سال گذشته با افزایش ۱۳ درصدی در این حوزه مواجه بوده‌ایم.

جمهوری اسلامی ایران هزاران کیلومتر جاده دارد که مبدأ و مقصد کامیون‌های باری و غیر باری از نقاط مختلف بوده و روزانه رانندگان بسیاری با عبور از این جاده‌ها به چرخه افتادن اقتصاد کشور کمک می‌کنند.

در جهان امروز ناوگان حمل‌ونقل عمومی یکی از اصلی‌ترین زیرساخت‌های توسعه، رشد و پیشرفت اقتصادی کشور به شمار رفته و در ایام کرونا نقش  بسزایی در صادرات و واردات کالا به خاک ایران داشتند.

در ایام کرونا که بسیاری از مشاغل تعطیل و مردم شغل و کار خود را از دست دادند رانندگان به‌مانند مجاهدانی بی‌مثال در طول شبانه‌روز به دل جاده‌های بیابانی و یخبندان زدند تا کالاهای اساسی جامعه و صنایع در شرایط تحریم امروز کشور تأمین‌شده تا چرخ اقتصاد کشور به پیمودن خود ادامه دهد.

ولی این رانندگان وسایل حمل‌ونقل عمومی و خودروهای سنگین دغدغه و نگرانی‌هایی مثل افزایش سرسام‌آور وسایل یدکی خودرو و همچنین بی‌انظباطی موجود در ترخیص کالا را دارند به‌گونه‌ای که به گفته یکی از رانندگان برخی از ماشین‌های باری بار خود را همان روز تخلیه و برخی دیگر تا چند روز باید منتظر بمانند.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گیلان در هشت ماه نخست سال جدید هفت میلیون تن کالا از طریق وسایل حمل‌ونقل عمومی جابجا شده که نسبت به مشابه سال گذشته با افزایش ۱۳ درصدی در این حوزه مواجه بوده‌ایم.

هرساله و با آغاز فصل بهار و تابستان هجوم مسافر و گردشگر شدت گرفته و به اقتصاد گیلان که وابسته به جذب گردشگر و سرمایه‌گذار است کمک می‌کند ولی طبق آمارهای ارائه‌شده توسط فریبرز مرادی در سال جدید دو میلیون و ۱۰۰ هزار نفر در سال جدید با حمل‌ونقل عمومی جابجا شدند که در مقایسه با سال گذشته با کاهش ۳۵ درصدی رو به شده و مهم‌ترین دلیل آن شیوع کرونا و اعمال محدودیت‌های تردد بین استانی و شهری است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.