تاریخ انتشار : شنبه 13 دی 1399 - 18:03
کد خبر : 85117

تعطیلی ۴۵۴ واحد تهیه و توزیع مواد غذایی در گیلان

تعطیلی ۴۵۴ واحد تهیه و توزیع مواد غذایی در گیلان

جارستان به نقل از ایسنا؛ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از تعطیلی ۴۵۴ واحد تهیه و توزیع مواد غذایی به علت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در گیلان خبر داد. دکتر آبتین حیدرزاده امروز در جمع خبرنگاران با تسلیت به مناسبت سالروز شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، به اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی

جارستان به نقل از ایسنا؛ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از تعطیلی ۴۵۴ واحد تهیه و توزیع مواد غذایی به علت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در گیلان خبر داد.

دکتر آبتین حیدرزاده امروز در جمع خبرنگاران با تسلیت به مناسبت سالروز شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، به اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در استان گیلان اشاره و اظهار کرد: در اجرای مدیریت و کنترل اپیدمی کووید ۱۹ به شیوه محله و خانواده محور، در قالب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی سه دسته تیم مراقبتی، نظارتی و حمایتی در استان گیلان فعال هستند.

وی با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی جهت انجام غربالگری و شناسایی به هنگام موارد مشکوک و انجام راپید تست (تشخیص آزمایش سریع ) و PCR، افزود: اجرای مراقبت های بهداشتی مربوط به بیماری کووید ۱۹ و خدمات سرپایی با مشارکت داوطلبین سلامت و تیم های حمایتی و مراقبتی ضروری است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به موفقیت اجرای اصل ردیابی تماس و مراقبت در منزل در جریان طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در گیلان تصریح کرد: شهرستان هایی که به انتهای مرحله اول طرح رسیده اند باید با برنامه ریزی دقیق، بررسی و غربالگری مرحله دوم را آغاز و گروه های در معرض خطر نظیر سالمندان، مادران باردار و بیماران دارای بیماری مزمن و … را در اولویت قرار دهند.

حیدرزاده با اشاره به اهمیت ارائه خدمات به همشهریان در مراکز ۱۶ و ۲۴ ساعته، از همه مدیران شبکه های بهداشت و درمان سطح استان خواست تا نظارت ویژه بر نحوه ارائه خدمات در این مراکز را داشته باشند.

وی از تشدید نظارت ها در اجرای این طرح خبر داد و گفت: از هشتم تا ۱۳ دی ماه تیم های نظارتی با همکاری سایر دستگاه ها در قالب ۱۰۲ تیم، بیش از ۱۱۵ هزار بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی انجام داده اند که در این راستا ۵۳۸۴ مورد اخطار و معرفی به مراجع قضایی و ۴۵۴ واحد صنفی نیز به علت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی تعطیل شدند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.