تاریخ انتشار : شنبه 13 دی 1399 - 17:51
کد خبر : 85113

مدیرکل زندان های گیلان:رعایت کرامت انسانی زندانی وظیفه قانونی و شرعی است

مدیرکل زندان های گیلان:رعایت کرامت انسانی زندانی وظیفه قانونی و شرعی است

جارستان به نقل از ایسنا؛ مدیرکل زندان های گیلان، رعایت کرامت انسانی و حفظ حریم خصوصی زندانی و خانواده وی را وظیفه قانونی و شرعی دانست و گفت: با بررسی وضعیت معیشتی خانواده های زندانیان در زندان های تابعه استان، آنان را تحت پوشش قرار داده ایم. رضا محمدی اصل در حاشیه بازدید سرزده از زندان های استان گیلان و

جارستان به نقل از ایسنا؛ مدیرکل زندان های گیلان، رعایت کرامت انسانی و حفظ حریم خصوصی زندانی و خانواده وی را وظیفه قانونی و شرعی دانست و گفت: با بررسی وضعیت معیشتی خانواده های زندانیان در زندان های تابعه استان، آنان را تحت پوشش قرار داده ایم.

رضا محمدی اصل در حاشیه بازدید سرزده از زندان های استان گیلان و دیدار چهره به چهره با مددجویان، رعایت کرامت انسانی و حفظ حریم خصوصی زندانی و خانواده وی را وظیفه قانونی و شرعی دانست و اظهار کرد: باید بدون در نظر گرفتن نوع ارتکاب جرم وظایف قانونی خود را که بر عهده داریم، به نحو شایسته انجام دهیم.

وی حقوق شهروندی را یکی از بنیادی ترین مواردی دانست که ریاست سازمان زندان های کشور رهنمودهای فراوانی در این زمینه نموده و با ابلاغ به استان ها خواستار هر چه دقیق تر اجرای آن شده است.

مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی گیلان افزود: یکی از وظایف ما رسیدگی و دیدار چهره به چهره با مددجویان در داخل پوسته زندان و محلی که زندانی در آن دوران حبس را سپری می کند می باشد و باید تمام شرایطی که مددجو بتواند زودتر به آغوش جامعه برگردد را با داشتن برنامه های فرهنگی و تربیتی مخصوصا اشتغال مهیا سازیم.

محمدی اضافه کرد: همانطور که پیگیر زندانیان هستیم در همان راستا نیز از خانواده هایشان غافل نیستیم و آنها را هم تحت حمایت قرار می دهیم که این خود روشی است برای سپری کردن بدون فشارهای روانی برای زندانی در دوران تحمل حبس.

وی با بیان اینکه با بررسی وضعیت معیشتی خانواده های زندانیان در زندان های تابعه استان از طریق انجمن حمایت از زندانیان آنها را تحت پوشش قرار داده ایم، گفت: با برگزاری جلسات و نشست های متعدد با دیگر نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی و دیگر نهادها توانستیم با پرهیز از نگاه سلیقه ای، پوششی مناسب برای آنان باشیم و با هماهنگی های انجمن حمایت از زندانیان شهرستان ها در چندین مرحله از جمله شب یلدا به خانواده های بی بضاعت مددجویان بسته های معیشتی شامل برنج، روغن، ماکارونی، رب، تخم مرغ، روغن و… اهدا شد.

مدیرکل زندان های گیلان خاطرنشان کرد: در داخل زندان ها شب یلدا در کنار زندانیان بودیم و وظیفه خود دانستیم که آنان را نباید فراموش کنیم، زیرا این قشر نیز پیوسته با اجتماع بوده و در آینده نزدیک با رویکرد مناسب اصلاحی و تربیتی که در زندان ها حاکم است جامعه با آغوش باز مجددا منتظر آنان می باشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.